تداوم رفتار بی رحمانه دولت آمریکا علیه کودکان/ بیش از ۲ هزار کودک مهاجر همچنان از والدین خود جدا هستند

تداوم  رفتار بی رحمانه دولت آمریکا علیه کودکان/ بیش از ۲ هزار کودک مهاجر همچنان از والدین خود جدا هستند
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 14:56

وزارت امنیت داخلی آمریکا گزارش داده که به رغم تلاش های دولت جو بایدن که تاکنون توانسته هفت کودک مهاجر را به خانواده های خود ملحق کند، اما هنوز هم دستکم ۲ هزار و ۱۲۷ کودک ظاهرا از والدین خود جدا هستند.

العالم ـ آمریکا

در گزارش ۲۲ صفحه ای این وزارتخانه که روز سه شنبه منتشر شد آمده است: دولت بایدن تاکنون توانسته هفت کودکی را که در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا از والدین خود جدا شده بودند به هم برساند.

در این گزارش تاکید می شود که انتظار می رود این آمار وارقام تغییر کند زیرا «برخی از کودکان و والدین شان ممکن است تاکنون با اقدامات خودشان به هم پیوسته باشند».

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) در سال ۲۰۱۸ از اقدام دولت ترامپ در جدا کردن کودکان از والدین شان شکایت کرد و آن را «اقدامی بیرحمانه و غیرقانونی» خواند و خواستار ملحق شدن اعضای این خانواده ها به یکدیگر شد.

در هفته های آینده قرار است ۲۹ خانواده مهاجر به یکدیگر ملحق شدند. بایدن بلافاصله بعد از روی کار آمدن نیروی ویژه ای را برای کمک به الحاق کودکان جدا شده از والدین شان در مرز آمریکا و مکزیک صادر کرد. جدایی کودکان مهاجر از والدین شان در دولت ترامپ انجام شد و بایدن آن را یک «تراژدی انسانی» توصیف کرده بود.

ترامپ تحت پوشش سیاست «تحمل صفر» هزاران خانواده مهاجر را به بهانه جلوگیری از عبور مرزی غیرقانونی در اوایل سال ۲۰۱۸ از هم جدا کرد.

این اقدام محکومیت گسترده کشورها را به دنبال داشت. گروه ویژه بایدن توانسته تقریبا ۳ هزار و ۹۰۰ کودک جدا شده از والدین شان را در مرز شناسایی کند و هزار و ۷۰۰ مورد هنوز در مرحله بررسی هستند.

دولت بایدن در سه ماه گذشته اقداماتی در حذف سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ از جمله متوقف کردن ساخت دیوار مرزی مکزیک، لغو محدودیت‌های ورود دانشجویان خارجی به ایالات متحده انجام داده است.

شبکه یوس ای تو دی به نقل از وزارت امنیت داخلی آمریکا گزارش داد که دولت بایدن این هفته کودکان و والدینی که با سیاست های مهاجرتی ترامپ از هم جدا شده بودند را دوباره به یکدیگر خواهد رساند.

به گزارش ایرنا، گروه های حقوق بشری از دولت بایدن خواسته اند به خانواده های مهاجری که از هم جدا شده اند اجازه دهد در آمریکا اسکان شوند، جایگاه حقوقی به آنها اختصاص یابد و به منابع مالی برای تامین نیازهای اولیه و مراقبت های بهداشتی خود دسترسی داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها