خبرنگار العالم در عراق گزارش داد؛

جزئیات حملات سنگین به پایگاه های آمریکا در عراق

پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 - 14:16

نوید بهروز خبرنگار العالم در عراق اعلام کرد: دور جدید حملات به پایگاه های آمریکایی در عراق از چند هفته پیش تاکنون افزایش یافته است و تقریباً به یک اتفاق روزانه تبدیل شده است.

العالم - عراق

بهروز افزود : در شب گذشته پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین هدف حمله قرار گرفت پایگاهی که محل استقرار نیروهای آمریکایی و کارکنان شرکت لاکهید مارتین است . این شرکت برای تعمیر و نگهداری جنگنده های اف 16 در پایگاه هوایی بلد مستقر شده اند.

بهروز گفت: طبق اعلام ستاد اطلاعات امنیتی عراق، پایگاه هوایی بلد با 3 موشک هدف حمله قرار گرفت ولی تلفاتی برجای نگذاشت.

خبرنگار العالم در عراق اعلام کرد: دومین حمله پایگاه ویکتوریا را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف گرفت پایگاهی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

بهروز افزود: این حمله به صورت تاکتیکی و توسط سه هواپیمای بدون سرنشین بمب گذاری شده انجام شد. ستاد اطلاعات امنیتی عراق اعلام کرد که یکی از هواپیماها سرنگون شده است ولی اعلام نکرد که آیا حمله دوم تلفاتی یا خساراتی بر جای گذاشته است یا نه. سخنگوی نیروهای آمریکایی هم اعلام کرد که تحقیقات درباره این حمله همچنان ادامه دارد .

بهروز اعلام کرد: فرماندهی پایگاه ویکتوریا چندی پیش سامانه های ضد موشکی و همچنین آژیرهای هشدار زودهنگام را در این پایگاه نصب کرده بود.

خبرنگار العالم افزود: حمله به پایگاه ویکتوریا نشان می دهد که نصب سامانه های نظامی در این پایگاه فایده ای نداشته زیرا این سامانه ها نتوانست حملات هواپیماهای بدون سرنشین را دفع کند.

پربیننده ترین خبرها