روحانی: زبان تحریف در کشور راه افتاده و زبان تشکر دچار لکنت شده است/ کار دولت در زمینه بهداشت از زمان هخامنشیان تا الان بی‌نظیر است

روحانی: زبان تحریف در کشور راه افتاده و زبان تشکر دچار لکنت شده است/ کار دولت در زمینه بهداشت از زمان هخامنشیان تا الان بی‌نظیر است
شنبه 22 خرداد 1400 - 11:42

رئیس جمهوری با بیان این که کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه بهداشت در تاریخ ایران از زمان هخامنشیان تا الان بی‌نظیر بود، خاطرنشان کرد، این روزها زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این ۱۶ ماه که از ورود کرونا به کشور می‌گذرد، سه موج بلند را پشت سر گذاشتیم و تقریبا داریم موج چهارم هم را پشت سر می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: این روزها در کشور زبان تشکر دارای لکنت شده و زبان نقد که باز بوده امروز هم باز است و متاسفانه زبان تحریف راه افتاده است. اگر از وزارتخانه‌ای تشکر نمی‌کنید حداقل از مردم تشکر کنید.

رئیس جمهور با اشاره به روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور اظهار داشت: دیدید در کشورهای بزرگ چه شد، ماسک را از دست هم قاپیدند. اما شرکت‌های ما و صنعت ما وارد شدند و در زمان کوتاهی توانستیم ماسک را تولید کنیم و قیمت را متعادل کنیم. ما اصلا شرایط غیرعادی نداشتیم.

وی افزود:همین امروز معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در جلسه گزارش دادند که ۵۰ درصد بیمارستان‌های ما مجهز به اکسیژن‌ساز نبودند اما همه تامین شد و امروز همه بیمارستان‌ها دارای این تجهیزات هستند. حتی سیتی‌اسکن در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت. حدود ۲۵۰ دستگاه سی‌تی اسکن در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت و بیمارستان‌ها ما در این زمینه تجهیز شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مهم این بود که در طول این ۱۶ ماه ما دچار کمبود تخت نشدیم، گفت: من دچار حیرت هستم از آنهایی که درباره کرونا گاهی الفاظ نادرست و غیردقیق به‌کار می‌برند. در اروپا مردم مراجعه کردند به بیمارستان‌ها و جا نبود اینها را در چمن و حیات بیمارستان خواباندند و یا در ماشین‌ها بودند. این را همه ما از طریق فیلم‌ها و ماهواره دیدیم. در کشور ما اگر یک مورد اتفاق افتاده بود در تمام رسانه‌های ضدایرانی چه‌کار می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: تخت به اندازه کافی بود. اگر زمانی لازم بود نیروهای مسلح هم به میدان آمدند البته خیلی نیاز نشد اما آنها هم آمدند و بیمارستان‌های آنها مجهز شد در برخی موارد که نیاز بود از تخت‌های آنها هم استفاده شد تا کشور از لحاظ تخت بیمارستانی دچار مشکل نشوند.

روحانی تصریح کرد: این موفقیت ها بخشی از اقدامات در راستای طرح تحول سلامت بود. بعضی این طرح را نمی‌فهمند. بابا؛ این سه کلمه است، کجای آن را نمی‌فهمید.

وی بیان داشت: دنیا دچار تعجب شد. دهها سران کشورهای جهان به من گفتند چطور توانستید اینکار را انجام دهید. مردم بدانند کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه بهداشت در تاریخ ایران از زمان هخامنشیان تا الان بی‌نظیر بود.

رئیس جمهور گفت: سه چیز در مخیله من نمی‌گنجد که راجع به برجام، انقلاب دیجیتال و تحول سلامت برخی شک کنند. در این سه تا فکر نمی‌کردم چون از واضحات و بدیهیات بود. در این ایام می‌بینیم عدالت و انصاف و تحریف و تغییر و آمار دورغ؛ که چی بشود آنهم در این دور که خیلی مسائل واضح است و خیلی بالا پایین ندارد.

وی با اشاره به قطع برق در کشور گفت: خیلی مهم است خدمات مستمر باشد. یک خدماتی دولت می‌دهد که اگر نباشد ساعتی کشور را بهم می‌زند. اگر گاز نرسد کشور چه می‌شود؟. خدمات موثر و مستمری به مردم ارائه شده است. تولید کشور یک روز متوقف نشد. چرخه تولید یک لحظه متوقف نشد.

روحانی بیان داشت: مدافعین سلامت در خط مقدم بودند. هیچ پزشک و پرستاری بخاطر آنکه ماسکش استاندارد نبود و یا کمبودهایی بود بیماری را رها نکردند. بسیج و سپاه، هلال احمر و همه به میدان آمدند. نقش مقام معظم رهبری و مراجع حوزه علمیه خیلی مهم بود. اقدامات رهبری ستاد ملی کرونا را تقویت کرد. کار و عمل ایشان خیلی نقش داشت. اینکه روضه ایشان به تنهایی در حسینیه انجام شد خیلی حرف داشت.

وی بیان داشت: از روز اولی که این ویروس وارد کشور شد در اطلاع رسانی یک «آن» مسامحه نشد. ما سلامت مردم را با هیچ چیز معامله نمی‌کنیم. کشور ایران یکی از منظم‌ترین کشورها در اعلام آمار بوده است. اطلاع رسانی شفاف یکی از بزرگترین افتخارات دولت و وزارت بهداشت بود. شفافیت مال دولت یازدهم و دوزادهم است.

رئیس جمهور تصریح کرد: واکسن نشان داده شد که خیلی مهم است. در مساله واکسن بحث خیلی بود که این واکسن‌ها چگونه است. یکی می‌گفت از شرق بیاورید من نمی‌زنم، یکی می‌گفت از غرب بیاورید من نمی‌زنم. وقتی اطمینان حاصل شد گفتیم ورود واکسن خارجی با قدرت انجام شود. ما در کوواکس برای ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز ثبت‌نام کردیم. برخی شرکت‌های خصوصی برای خرید واکسن مجوز دارند اما نتوانستند وارد کنند. هنوز هم اگر می‌توانند بروند وارد کنند.

پربیننده ترین خبرها