آنچه نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره گفتند + فیلم

آنچه نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره گفتند + فیلم
شنبه 22 خرداد 1400 - 15:46

سومین مناظره میان 7 کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد.

العالم - ایران / سیاسی

امروز سومین بخش از مناظره های انتخاباتی میان 7 کاندیدای ریاست جمهوری در ایران به‌مدت 3 ساعت برگزار شد. در این فضای شفاف هر کدام از حاضرین در مناظره حق دارد رقبای خود و برنامه های او را به چالش بکشد و از برنامه های خود در مقابل دیگران دفاع کند؛ موضوع مناظره های انتخاباتی امروز دغدغه‌های مردم است.

این مناظره نیز مانند مناظره های اول و دوم از شبکه‌های یک، خبر، جام جم و سلامت سیما، شبکه های برون مرزی از جمله العالم پخش می‌شود. شبکه سلامت همراه با رابط ناشنوایان آن را پوشش می دهد علاوه بر این رادیو های ایران و انتخابات هم مناظره آخر را همچون دو مناظره قبل مستقیم پخش خواهند کرد.


آنچه نامزدهای ریاست جمهوری در نخستین مناظره گفتند

آنچه نامزدهای ریاست جمهوری در دومین مناظره گفتند


ناظره اول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه ۱۵ خرداد با موضوع «اقتصادی» و مناظره دوم روز سه شنبه ۱۸ خرداد با موضوع «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» برگزار شد که هر کدام بیش از سه ساعت طول کشید.


لحظه به لحظه با سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری


20:30 | سعید جلیلی، در فرصت جمع بندی خود گفت: ما ۸ سال است که سایه به سایه مسائل کشور را دنبال کرده‌ایم، ایران با همه ظرفیت‌هایش به ما می‌گوید که ۴ سال آینده باید سال جهش باشد

وی افزود: رئیس‌جمهور باید بداند در راس دستگاه‌ها چه‌خبر است تا او را بازی ندهند. ۸ سال است که مسائل را سایه به سایه دنبال کردیم. رئیس جمهور باید کار را بفهمد تا با اندک موضوعی کار را تعطیل نکند.

121212

20:29 | همتی، در فرصت جمع بندی خود گفت: همه آقایان می‌دانند که من با دست خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم، آقای روحانی در دوران تعامل رئیس جمهور خوب بود. هیچکس نمی‌دانست ایشان در دوران جنگ اقتصادی چطور عمل می‌کند.

وی افزود: باید قبول کنیم که وقتی مردم خشمگین هستند، رئیس جمهور نباید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه فهمیدم. ما در انتخاب‌ها اشتباه کردیم. قول میدهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم، به من اعتماد کنید. من به هیچکس باج نداده و نخواهم داد

122112س212121سیسی

20:28 | مهرعلیزاده در فرصت جمع بندی خود گفت:رای دادن یا ندادن حق شماست اما رای ندادن شما را از حق مسلم شما محروم می‌کند.

121212ص00ص

20:24 | زاکانی، در فرصت جمع بندی گفت: باید علیه غارت‌گران قیام کنیم، برخی مسئولان بر سر مردم کلاه گذاشتند و باید بر علیه آن‎ها قیام کنیم. از تصمیم‌گیری در کشور تمرکززدایی می‌کنم. قول می‌دهم که با برنامه‌ای که ۱۰ سال است آماده کردم تمام ظرفیت‌ها را به فعالیت وادارم.

وی افزود: با مقررات‌زدایی ظرف ۴ سال ریشه اعتیاد را خشک می‌کنم. به مردم دروغ نمی‌گویم از محل تورم دولت را اداره نمی‌کنم. بستگان و فامیل خودم را سرکار نمی‌آورم و قانون را پیاده می‌کنم.

12211221111

20:20 | قاضی‌زاده هاشمی، در فرصت جمع بندی خود گفت: اگر غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد، سفره انقلاب باید تکانده شود. بزرگترین درد مردم بند پ است، پول و پارتی داشته باش و مشکلاتت را حل کن ولی ما بند غ غیرت را جایگزین می‌کنیم.

وی افزود: اگر غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد. دولت برای همه مردم باید آرامش بیاورد.مردم امروز در مسئولان غیرت نمی‌بینند.

88001

20:17 | رئیسی در فرصت جمع بندی خود گفت: تصمیم‌گیرنده درباره بنزین دولت بود، تصمیم‌گیرنده درباره بنزین دولت بود، در اجرای آن بی‌تدبیری شد، اولین پاسخگو در این مورد آقای روحانی باید باشد.

وی افزود: همه بازداشت شدگان آبان ۹۸ را عفو کرده‌ایم، جز کسانی که با خارج در ارتباط بوده‌اند یا مساله خاصی داشته‌اند.

099

20:14 | رضایی، در فرصت جمع بندی خود گفت: ۳۰ درصد سهام شرکت نفت را به مردم می‌دهم، من زمانی برنامه داشتم که برنامه داشتن مُد نبود. به مردم مسکن‌های ارزان قیمت‌ می‌دهیم‌. اختیارات اجرایی را از مرکز می‌گیرم و به استان‌ها می‌دهم. باید همه ایران، را ایران بدانیم و فقط به تهران توجه نکنیم.

وی افزود: اقتصاد ایران را ایالتی می‎کنم. عقب‎ماندگی از ترکیه برای ما ننگ است. اگر نتوانم به وعده‌هایم عمل کنم، به مردم می‌گویم؛ رای مردم نه روکش لیت، نه پوشش.

22

20:10 | زاکانی، در نقد سایر نامزدها گفت: آقای همتی کامنت‌های زیر اینستاگرامت را بستی و جرات نداری با مردم مواجه شوی، آن وقت صحبت از انتقاد از فیلترینگ می‌کنید؟

وی افزود: ما حق نداریم در استخر شاه و طاغوت شنا کنیم و در فضای آنها کار کنیم، صبح جمعه به ریش مردم خندیدند. با کفش به چادر زلزله زدگان رفتند، آقای همتی بیان کرد من را از بانک مرکزی اخراج کردند آقای واعظی گفتند خلاف گفتند.

3320

20:07 | جلیلی در نقد سایر نامزدها گفت: چرا به جای FATF از مردم طلب کارید؟، اگر امروز صحبت از گرانی و مسکن و این مسائل می‌شود، حل این مسائل با اداره کنونی و معمول امکان پذیر نیست و نیازمند جهش هستیم.

وی افزود که جناب همتی ما ۳۹ بند از ۴۱ بند FATF را اجرا کردیم اکنون به جای اینکه از آنان مطالبه کنید که چه شد از ملت طلب‌کارید؟

230

20:04 | همتی، در نقد سخنان سایر نامزدها گفت: در این مناظرات جای روستائیان خالی است. نگاه مشاور جلیلی به روستائیان مثل نگاه رئیسی به کارمندان است. انگار روستایی و کارمندی واژه‌ای تحقیرآمیز است، مردم روستا حتی از شما گندم را خوب نمی‌خرند و بودجه آن را مجلسیان برای قیر خرج کردند. به کشاورزان قول می‌دهم که گندم آنها را با قیمت روز بخرم و محصولاتشان را به دلال نفروشند.

وی افزود: آقای قاضی‌زاده هاشمی که ادعای توجه به زنان را دارند از خانمی در ستادش استفاده کرده که گفته بود با واکسن می خواهند ۱۵ درصد جمعیت جهان را بکشند. واکسیناسیون همگانی را تا پایان سال به اتمام می رسانم، آقای رئیسی، اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست و اگر بخواهیم سود بانکی را پایین بیاوریم پیرمرد و پیرزنی که پول را پس انداز کرده برای خرج روزانه اش باید چه کار کند.

9900

19:59 | رضایی، در نقد سخنان سایر نامزدها گفت: دولت‌های گذشته به جای نگاه به آینده، با نگاه به پشت سر خود برنامه نوشتند، برنامه ایده مدیر است و توسط ستادش نهایی می‌شود وگرنه می‌شود مدیریت فعلی. دوستان باید بگویند برای مشکلات آینده و فعلی چه راهکاری دارند؟

وی افزود: ۸ سال آینده جزو مهم‌ترین دوران جمهوری اسلامی است. اگر دولت‌های گذشته تکرار شود، ایران با خطرات بزرگی مواجه می‌شود اما اگر فرصت‎های آینده استفاده کنیم، ما پیشرفت بزرگی خواهیم کرد. شرایط کنونی شرایطی نیست که بشود یک دقیقه آن را از دست داد.

45

19:58 | قاضی‌زاده هاشمی، در نقد سخنان سایر نامزدها گفت: نباید فضای مجازی را محدود کنیم، برنامه برای اشتغال سریع داریم که نیمی از جوانان جویای کار در دو سال اول صاحب شغل شوند

وی افزود: فضای مجازی در همه حوزه‌ها می‌تواند موثر باشد.در دولت ما حتی از آن‌هایی که رای نمی‌دهند هم حمایت می‌کنیم، گاهی مردم می‌گویند دلمان می‌خواهد بخوابیم و بیدار شویم و بفهمیم ۸ سال گذشته خواب بوده، ما واقعا باید این سال ها را تمام کنیم و اجازه ندهیم تکرار شود.

022100

19:55 | مهرعلیزاده، در نقد سخنان سایر نامزدها گفت: آقای رئیسی، حالا که مهربان شده‌اید، دستور دهید فیلترینگ‌ها برداشته شود، واقعیت در جامعه امروز این است که با دیوار نوردی‌ها کشور پا به نقطه ای رسیده که آنچه در می‌آوریم، می‌خوریم.

وی افزود: آقای رییسی همین حالا برای افرادی که در آبان ۹۸ دستگیر شدند از مقام معظم رهبری درخواست عفو کنید.

9909990

19:49 | زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص «بی اثر کردن تحریم ها» گفت: آقای روحانی اقتصاد بلد نبود که شما را به عنوان رییس بانک مرکزی گذاشتند، اولین کار در رفع تحریم رویکرد دولت فعلی را به رویکرد درست تغییر می‌دهیم. توانمندی های کشور در بخش تولید بی نظیر است در رتبه هفتم دنیا به رتبه بیستم رسیده ایم که به علت این بوده که مسئولان نخواسته اند.

وی افزود: یک نکته بارز این است که آقایان نمی‌خواهند کار کنند و این را خطاب به آقایانی که با بنده نمی‌خواهند صحبت کنند عرض می‌کنم که شما کاری جز توهین به منتقدین بلد نیستید.

222

19:43 | همتی در پاسخ به سوالی درخصوص «تعادل میان فعالیت های اقتصادی زنان و ارزش های خانواده» گفت: ۲۰۰ کشور عقل ندارند که FATF را پذیرفته‌اند؟، بدهکاران بانکی مربوط به زمان من نبوده و اگر آقای رئیسی صلاح می‌داند اسامی را اعلام کند. آقای جلیلی فقط شما و کره‌شمالی می‌گویند FATF به درد نمی‌خورد. چرا کاری می‎کنید تاجران ما را در دنیا تروریست و پول‎شو معرفی کنند؟

وی افزود: آقای رئیسی ۲ سال است که تبلیغ انتخاباتی می‌کند. آقای رئیسی می‌گویند اینترنت امن و طبقه‎بندی اینترنت، منظورشان این است که اینترنت را جیره‌بندی کنند و اینستاگرام را ببندند و برای هر فعالیتی مردم مجوز بگیرند، چرا هرروز آذری‌جهرمی را به دادگاه می‌کشانید؟ نسبت شما با افکار آقای علم‌الهدی چیست؟ شما موافق گشت ارشاد هستید یا مخالف آن؟

32ض23ص2323ضص

19:35 | رضایی، در پاسخ به سوال «ازدواج جوانان و ایجاد شرایط ازدواج آسان» گفت: مسکن جوانان را حل می‌کنیم، مسئله جوانان در کشور ما که در حقیقت فرشته نجات کشور هستند مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس امروز جوانان کشور با مشکلاتی مثل شغل، ازدواج و مسایل دیگر است.

وی افزود: مسکن جوانان را حل می‌کنیم. تولیدکنندگان را به بازار سرمایه و جوانان را بانک‌ها متصل می‌کنیم. تعداد زیادی دکتر و فوق لیسناسه بیکار داریم، دولت ما حتما مسئله برجام را جدی خواهد گرفت. آمریکا را با دیپلماسی واقعی مجبور می‌کنم برجام را اجرا کند.

22000

19:33 | جلیلی در پاسخ به سوال «اصلاح نظام اداری» گفت: برجام سند طلبکاری مردم است نه بدهکاری؛ امکان تعامل گسترده و سازنده با جهان ممکن است. این را به پشتوانه کار سی ساله خود می‌گویم. دولت و رییس جمهور باید به موضوع اشراف داشته باشد.

وی افزود: امضای کنوانسیون‌ها هیچ تاثیری ندارد و بنده در این مورد با هر کسی بحث و مناظره می‌کنم. در مورد FATF به محض اجرای گام اول این چنین طراحی شده که گام دوم و تعهدات اضافی تعریف می‌شود، برجام سند طلبکاری مردم است نه بدهکاری. ما نباید برای ملت هزینه آفرینی کنیم و اکنون باید نسبت به تعهداتی که انجام دادیم طلب کار باشیم.

02

19:24 | مهرعلیزاده، در پاسخ به «برنامه درباره بهبود و بازگشت ثبات به بورس» گفت: دخالت دولت، عامل وضع فعلی بورس است، در فروردین پارسال، دولت در بورس دخالت کرد و صاحبان عمده سهام با هماهنگی دولت وارد معرکه شدند و پول مردم را جمع کردند و به شکل حبابی قیمت سهام را چند برابر کردند و بعد حباب ترکید و مردم ضرر کردند.

وی افزود: در نهایت دولت مجبور شد ۲۰۰ میلیون دلار برای بورس اختصاص دهد. اگر سهامداران عمده دخالت نکنند وضعیت بورس مطلوب می‌شود. دخالت دولت باید در شکست بازار در اتفاقات خاص باشد.

6767672

19:19 | رئیسی، در پاسخ به سوال «مدیریت دوران پساکرونا» گفت: برای مردم سوال می‌شود که اگر آقای همتی مسئولیت داشت که لیست ۱۱ نفر را بدهد، چرا تا به امروز و قبل از مناظرات نداد؟ اگر مسئولیت نداشت، چرا الان لیست می‌دهد؟

وی افزود: ما تعارض منافع را به حداقل باید برسانیم. در نظام سلامت ۲ مشکل داریم؛ تعارض منافع و انحصار،‌البته تعارض منافع در همه سطوح داریم و باید آن را از بین برد، باید دسترسی به پزشک را برای سراسر کشور آسان کنیم. حوزه‌های مختلف از کرونا آسیب زیادی دیدند.

رئیسی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی ما بررسی‌های جدی انجام داده، هم در حوزه بهداشت و درمان هم در حوزه آسیب‌هایی که وارد شده است. این بازرسی‌ها نشان می‌دهد که برخی بی‌تدبیری‌ها باعث شده که آسیب‌ها بیشتر شده است

332

19:11 | قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال «نابسامانی نظام توزیع و مقابله با واسطه گری» گفت: به همان راحتی که مردم یک شبه در بورس همه چیز را از دست دادند می‌توان آن را احیا کرد، تورم باعث فقر و نابرابری و جلوگیری از شکل گیری خانواده و بسیاری از مسائل شده که البته تمامی نهادها در ایجاد این تورم نقش داشته اند.

وی افزود: در دولت سلام ۲۰ برنامه در حوزه‌ اصلاح حکمرانی در نظر گرفته‌ایم که البته به صورت مفصل در قالب صحبت با مردم در شبکه‌های مجازی بیان خواهم کرد

30000

18:36 | پایان بخش نخست مناظره

18:32 | رئیسی، در نقد سخنان سایر نامزدها گفت: چرا وقتی روحانی در عید به حرف وزارت بهداشت گوش نداد، حساس نشدید؟ برای اجتماع اهواز مجوز گرفتیم و به حرف ستاد کرونا گوش کردیم. اگر آن‌قدر از این موضوع ناراحتید چرا وقتی روحانی با گوش ندادن به حرف مسئولان بهداشتی در عید به کشور خسارت زد حساس نشدید؟ من به هر استانی رفتم، به حرف وزارت بهداشت گوش دادم.

وی افزود: از کجا ذهن‌خوانی کردید که نظر من در مورد FATF چیست. ما دنبال منافع ملتیم. اگر منافع مردم در هر قراردادی باشد ما آن را می‎پذیریم.

334

18:25 | مهرعلیزاده، در نقد سخنان سایر نامزدها گفت: اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم، بحران معیشت، محیط زیست و در نهایت بحران اعتماد است. جوانان نخبه بجای نشستن بر روی صندلی مدیریت روی صندلی هواپیما نشسته و کشور را رها می‌کنند.

وی افزود: اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم. برای همه حاشیه نشین‌های شرق و غرب کشور برنامه داریم. در دولت زندگی به دنبال جبران تبعیض به اهل سنت هستم.

223

18:19 | همتی؛ در نقد سخنان سایر نامزدها گفت: آقای جلیلی شما از مسائل بین المللی چیزی نمی‌دانید، بیکاری و مشکلات معیشتی تقصیر شماست آقای جلیلی که کشور را ده سال منتظر مذاکرات گذاشتید.

وی افزود: آقای زاکانی باز هم در جایگاه پلیس بد قرار گرفتند و بنده همانطور که گفتم به ایشان پاسخ نخواهم داد، مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد و بنده بارها در نامه‌های خصوصی به آقایان عرض کردم که مردم را تشویق به حضور در بورس نکنند.

همتی خاطرنشان کرد: لیست یازده نفر بدهکاران بانکی را به آقای رییسی می‌دهم تا ایشان اگر صلاح بدانند قرائت کنند و به مردم اطلاع بدهند.

555400

18:14 | جلیلی: برخی کوچک‌ترین شناختی از مناسبات جهانی ندارند اما برای آن نسخه می‌نویسند، برخی ناکارآمدی خود را گردن تحریم می‌اندازند. دوستان تعاملات خارجی را خلاصه کردند به دو یا سه کشور. نباید اقتصاد را معطل ۳ کشور کرد. شما حتی نتوانستید مذاکره کنید.

وی افزود: دشمن اهرم تحریم را در دستش گرفته و شما باید آن را از دستش خارج کنید نه اینکه بنشینید و فقط بگویید برخی نگذاشتند. ۱۱ طرح داریم که می‌شود در شرایط تحريم، مبادلات مالی انجام داد و تحریم را بی‎اثر کرد.

221

18:10 | رضایی در فرصتی که برای نقد نظرات سایر نامزدها داشت گفت: قرار بود اقدامات دولت، به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود؛ تحریم‌ها که برطرف نشد هیچ، تحریم‌های سنگین بوجود آمدند، باید زد زیر یا روی میز؛ کشور به جراحی نیاز دارد. فضای سیاسی کشور را نفوذی‌ها هدایت می‌کنند

9900

18:05 | زاکانی: در این دولت ما شاهد پررویی نجومی هم بودیم

2112002022زاکانی در فرصتی که برای نقد نظرات سایر نامزدها داشت گفت: آقای همتی گفتند که من مخالف افزایش قیمت بنزین بودم؛ اما نامه رسمی شما وجود دارد که درخواست دادید که بنزین گران شود تا کسری بودجه دولت جبران شود. آقای همتی شما در تاریخ شهریور ۹۸ شما نرخ بنزین ۵ هزار تومانی را مطرح کردید. چرا به مردم دروغ می‌گویید.

18:01 | قاضی‌‎زاده: سپردن حل مشکلات به بانیان وضع موجود، مانند سپردن درمان کرونا به خود کروناست

قاضی زاده هاشمی، در فرصتی پاسخگویی به نظرات سایر نامزدها گفت: برخی طوری حرف می‌زنند که انگار در مدیریت کشور نقشی نداشتند و از بیرون آمده‌اند. می‌گویند چنین‌شده و چنان شده و حرف‌هایی می‌زنند که ۸ سال پیش توسط فرد دیگری زده شده است و نتیجه‌اش شده آن‌چه الان می‌بینیم.

وی افزود: دولت فعلی، فرصت مذاکره را بدمذاکره کردن از بین برد. اختیار این دولت را هیچ دولتی نداشته است. اگر بلد نبودید کشور را اداره کنید، تقصیر چه کسی است؟

2233

18:00 | محسن مهرعلیزاده: برنامه دولت زندگی اقتصاد محور است.

مهرعلیزاده، در سومین مناظره انتخابات گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئله از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و دولت است، نگاه ارباب رعیتی باید از بین برود. مردم راه حل‌ها را می‌دانند. اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست. مرجع رسانه مردم از تهران به لندن منتقل شده است.

وی افزود: اگر کرونا خطرناک است، خوزستان که وضعیت قرمز است، دو روز پیش جناب رییسی آنجا شوآف و تبلیغات می‌کنند و هزاران نفر را جمع می‌کنند. مردم می‌پرسند کرونا هست یا نیست؟ خطر هست یا نیست؟

88000

17:53 | همتی در سومین مناظره انتخابات گفت: مبارزه با گرانی بی معنی است، مفهوم مبارزه با گرانی بی معنیست و باید تورم را کنترل کرد و میزان رشد اقتصادی را بالا برد که بدون ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری ممکن نیست.

وی افزود: ما بدون دنیا نمی‌توانیم زندگی کنیم. ما نمی‌توانیم یک کشتی با پرچم ایرانی داشته باشیم. دو تیم استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند پولشان را از AFC بگیرند، شما آقای رییسی به عنوان سرگروه افراد پاسخ بدهید اگر تندرو‌ها روی کار بیایند مملکت به کدام سو خواهد رفت؟ آقایانی که در این جلسه حضور دارند نگذاشتند که مشکل تحریم‌ها حل بشود.

90000

17:48 | جلیلی در سومین مناظره انتخابات 1400 گفت: دغدغه مردم این است که چرا مشکلات حل نمی‌شود، اگر مشکل و پاسخ آن شناخته‌شده، چرا حل نشده است؟ دغدغه مردم این است که چرا دولت‌ها عقب هستند؟ کشور این همه ظرفیت دارد اما چرا ما باید در مسائل ابتدایی بمانیم.

وی افزود: حل مشکلات مردم برنامه جدی می‌خواهد. رئیس‌جمهور باید به نقش وزارت‎خانه‌ها اشراف داشته باشد، یک‌شبه و با سفارش به اندیشکده‎ها که برنامه نوشته نمی‌شود، دغدغه مردم این است که آیا رئیس‌جمهور دوباره مشغول کار نمایشی می‌شود یا کار واقعی خواهد کرد؟ مردم می‌خواهند آینده‌ای داشته باشند که مطمئن شوند کارها نمایشی نخواهد بود.

765

17:40 | زاکانی در سومین برنامه مناظره تلویزیونی گفت: ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است. آقای همتی پاسخگوی رشد پایه پولی و نقدینگی باشد، تورم ۵۲ درصدی فاجعه‌ای است که دولت روحانی ایجاد کرده است. دولت فعلی تلاش کرده با استفاده از جیب مردم خودش را مدیریت کند.

وی افزود: با گردن‌کلفت‌ها درگیر شدم، از دادستان سابق تهران تا برادر رئیس‌جمهور. در سال اول دولت، تورم را نصف تورم موجود خواهیم کرد. تلاشم این است که صدای محرومین و غارت‌شدگان باشد، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری شرکت‌های دولتی که به ۳ برادر داده شده را از حلقوم آنها بیرون می‌کشم.

14455

17:32 | رییسی در سومین برنامه مناظره تلویزیونی گفت: ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال دولت امکان پذیر است و باید صورت بگیرد، دغدغه‌های مردم بسیار است که ما در دوران قوه قضائیه و بیشتر در دوران آستان قدس عموما ما رصد کرده و برای عموم آن‌ها راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: مسئله حمایت از خانواده واقشار ضعیف، جهش تولید و همچنین برخورد با فساد و بسترهای آن در دستور کار ما قراردارد.در مورد سوم باید عرض کنم فردی که پرونده فساد دارد در دولت ما هیچ جایگاهی نخواهد داشت، فساد اداری قابل قبول نیست. بسیاری از ادارات و قسمت‎های مختلف نظام اداری کشور در تراز انقلاب نیست متاسفانه.

رئیسی خاطرنشان کرد: تمامی قراردادها، عملکرد شرکت‌ها و مدیران دولتی باید در سامانه‌ای به طور شفاف برای مردم منتشر شود. سامانه شفافیت ایجاد می‌کنیم تا اعتماد مردم را جلب کنیم.

5655656

17:25 | رضایی در سومین برنامه مناظره تلویزیونی گفت: اگر دزدی نکردید نگران منابع یارانه ۴۵۰ هزارتومانی نباشید، آن‌قدر دزدی و رانت وجود دارد که حذف آن‌ها منابع ۴۵۰ هزارتومان یارانه را تامین می‌کند. در سطح ملی ۱۴ مگاپروژه تعریف کرده و اقتصاد ملی ایران را بازطراحی می‌کنیم. باید جراحی اساسی از درون قدرت صورت بگیرد. اقتصاد ایران باید معماری شود.

وی افزود: ۵۰ سال است که گرانی و بیکاری و کاهش ارزش پول ملی داریم. چرا این مسائل حل نمی‌شود؟ در همین دوران ایران در زمینه‌های دفاعی پیشرفت‌‌های بسیاری کرده است، مدیران کشور در جنگ زرگری بین جناح‌های سیاسی درگیرند. هرچند مدت یک موضوع دوقطبی ایجاد می‌کنند و همه افکار را به آن سمت می‌برند و بعد از مدتی این قضیه تکرار می‌شود.

550

17:18 | سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در سومین برنامه مناظره تلویزیونی گفت: ما با اینکه افزایش تولید مسکن پیدا کردیم اما این تنها محدود در چند استان بوده و باعث مهاجرات و تغییر ترکیب جمعیتی شده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: امروز منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است و ساختارها نیز استضعاف‌گر هستند.

وی با بیان اینکه مردم این را از نحوه مدیریت ناکارآمد و کارنابلدی مسئولین می بینند، گفت: کارنامه دولت ها در این زمینه روشن است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکلاتی که در مناظره‌های قبلی ذکر می شده امروز هم همین مسائل مطرح می شود و حتی در این موارد تنزل هم پیدا کرده ایم.

555

7:00 | آغاز سومین و آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری

16:40 | ترتیب صندلی نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در سومین و آخرین مناظره مشخص شد.

بر این اساس ترتیب صندلی نامزدها به شرح زیر است:

سعید جلیلی صندلی شماره ۱

علیرضا زاکانی صندلی شماره ۲

عبدالناصر همتی صندلی شماره ۳

سیدابراهیم رئیسی صندلی شماره ۴

محسن مهرعلیزاده صندلی شماره ۵

سیدامیرحسین قاضی‌زاده صندلی شماره ۶

محسن رضایی صندلی شماره ۷

16:19 | ورود سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

22

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر امروز (شنبه ۲۲ خرداد) در بدو ورود به صداوسیما برای حضور در سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که با موضوع «دغدغه‌های مردم» برگزار خواهد شد، در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه مردم چیزی نیست که با یک گزارش یا حضور در جمع مردم فهمیده شود؛ بویژه برای کسی که رئیس‌جمهور است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید دغدغه همه مردم ایران را در همه موضوعاتی که مربوط به دولت است بداند، اظهار داشت: رئیس‌جمهور، وزیر نیست که نیاز باشد فقط یک موضوع را بداند. همچنین صرفاً رئیس یک بخش از مردم نیست، رئیس همه کشور است.

جلیلی با بیان اینکه با یک روز حاضر شدن در بین مردم و با دو گزارش، دغدغه‌های مردم فهمیده نمی‌شود، گفت: در هشت سال گذشته این بنا را داشتیم که در تمام استان‌ها و بسیاری از شهرستان‌ها، روستاها، دانشگاه‌ها، شهرک‌های صنعتی، حضور داشته باشیم و با هزاران ساعت جلسه متعدد با اصناف، اساتید دانشگاه‌ها، دغدغه‌های مردم را فهم کنیم.

وی افزود: بنای ما این بود که بعد از فهم دغدغه‌های مردم، راه حل و پاسخ این مشکلات و دغدغه‌ها را هم مشخص کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم شاید سخت‌تر از کرونا باشد اما شکل کرونا نیست که ناشناخته باشد و راه حلش هم مشخص نباشد، اظهار داشت: وقتی دغدغه‌ها را در این هشت سال شناختیم، پاسخ‌ها را هم مشخص کردیم و اکنون فقط یک اراده جدی می‌خواهد و قدرتی که فراتر از بازی‌های سیاسی و جناحی بتواند این مشکلات را حل کند.

6:11 | ورود سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

22

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران در هنگام ورود به سومین مناظره انتخاباتی در سازمان صدا و سیما اظهار داشت: اولا لازم است از مردم ایران تشکر کنم که بعد از مناظره اول با سیل مراجعات فراوان از اقصی نقاط کشور در ستاد مواجه شدم که خداوند متعال را سپاسگزارم و امیدوارم همچنان حامی ما باشند.

وی افزود: کسی به جز «بودن» در میان مردم نمی‌تواند دردهای مردم را درک کند لذا دغدغه‌های مردم بدون حضور و مداومت دائمی مردم قابل درک نیست.

قاضی زاده تاکید کرد: لازمه یک مدیر در جمهوری اسلامی همراهی مردم است؛ برخی از من پرسیدند که موضع شما در خصوص مذاکراتی که در حال انجام است و آینده برجام و مذاکرات چیست؟ هر دولتی که سر کار بیاید متعهد به قراردادهای بین المللی است اما ما حتماً کاری خواهیم کرد که ملت بزرگ ایران از مزایای آن برخوردار باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: کار آمریکایی‌ها کش دادن مذاکرات است چرا که می‌خواهند دست بالاتر را داشته باشند و طرف مقابل فقط زبان اقتدار متوجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: ما در مذاکرات دست پری داریم و آنها خواهند فهمید که به زودی باید مذاکرات به صورت عملی فیصله یابد.

قاضی زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: نباید گذاشت زمان برای طرف مقابل باشد و چرخه زمان را به نفع ملت ایران تغییر خواهیم داد و بنده خیلی امیدوارم به اینکه خیلی زود نتایج برنامه‌های ما در مذاکرات دولت سلام مشهود باشد.

16:06 | ورود عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

333

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در سومین مناظره انتخاباتی وارد صداوسیما شد و در بدو ورود به صداوسیما در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور را باید اکثریت مردم تایید کنند، رئیس جمهور باید منتخب تمام مردم باشد، رئیس‌جمهور نباید منتخب اقلیت مردم باشد، اگر رییس‌جمهور را اکثریت مردم انتخاب کنند، تعاملش با مردم حتما قوی خواهد بود. معلوم است که رییس جمهور باید در بین مردم باشد. درد آنها را بفهمد و زندگی آنها را ببینید.

وی افزود: معنا ندارد رئیس‌جمهور در اتاق شیشه ای قرار بگیرد و از اطرافیان به او گزارش دهند، من فکر می‌کنم یک نگاه دیگری به رئیس‌جمهور، به رفتار مردم و به ارتباط مردم با حاکمیت باید کرد. ارتباط ما الان یک مقدار سست شده است، این مسأله بسیار مهمی است و امیدوارم در این انتخابات این فاصله به حداقل برسد، نکته ای که یکی از کاندیداها هم شنیدم و گفتند، بعضی از کاندیدها از زنان، اهل سنت و جوانان صحبت می‌کنند برای اینکه رای بیاورند. نه؛ ما زندگیمان با اینها است.

همتی خاطرنشان کرد: شاید برای آنها تعجب آور است برای ما اینها تعجب آور نیست. من خانمم سپیده شبستری را فرستادم از طرف من صحبت کرد بعد همه تقلید کردند و بچه های خود را فرستادند، ما با تعامل می‌خواهیم نشان دهیم خیلی از کارها را انجام داد. خوشحال همین روشی که من رفتم را آنها هم رفتند.پس ما می‌توانیم ارتباط خوبی با اقوام، زنان و جوانان داشته باشیم و من مرتب در بین مردم حرف آنها را خواهم شنید. ان شاالله بتوانیم جمهوریت را قویتر کنیم.

15:51 | ورود سیدابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

222

سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صداوسیما برای شرکت در مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه ارتباط با مردم و اطلاع از دغدغه‌های آنها، گفت: از اولین شرایط برای مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، ارتباط با مردم است.

وی افزود: باید از مردم، در مردم و با مردم بود و از نزدیک باید با مردم سخن گفت و شکایات و دغدغه های آنها را شنید.

رئیسی با تاکید بر اینکه از شروط موفقیت یک مدیر مردمی بودن در عمل است، گفت: نامه هایی که مردم برایم میفرستند را می‌خوانم و در فضای مجازی هم دغدغه‌های مردم رصد می‌کنم و مواردی را که قابل پیگیری باشد برای پیگیری به بخش‌های مربوطه ارجاع می‌دهم.

وی گفت: در سازمان اداری خودم علاوه بر مدیران عالی، با مدیران میانی و سطوح اداری در ارتباطم و نظرات آنها را مطلعم و خواسته هایشان را رصد میکنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مدیرانی را برای اداره کشور انتخاب می‌کنیم که دارای ۳ ویژگی مهم مردمی بودن، ضد فساد بودن و روحیه انقلابی داشتن به این معنی که اهل ما می‌توانیم باشد.

15:48 | ورود محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

22

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (شنبه ۲۲ خرداد) پیش از آغاز مناظرات و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که شما برای درک عینی و شناخت واقعی از دغدغه‌های مردم چه راهی را پیش می‌گیرید، اظهار داشت: دغدغه های مردم در صورتی شناخته می‌شوند که دولت و حاکمیت امکاناتی را فراهم کند که صدای مردم بدون هیچ گونه سانسور و تغییری به گوش مسئولان برسد.

وی افزود: زمانی که نهادهای مدنی و اجتماعی بتوانند پیام رسان جدی و واقعی مردم باشند دغدغه‌های مردم شناخته می‌شود؛ زمانی که دولت از متخصصین امر بدون هیچگونه در نظر داشتن خودی یا ناخودی استفاده کند دغدغه‌های مردم به نحو بهتری شنیده می شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: اگردغدغه های مردم و مکنونات آنها با شفافیت تمام در مطبوعات و جراید و رسانه های متعدد منتشر شود قطعا دغدغه‌های مردم به وضوع مشخص خواهد شد.اگر نگاه مسئولان به مردم نگاهی از بالا به پایین و ارباب رعیتی نباشد، مسئولان بهتر و دقیق‌تر می‌توانند دغدغه‌های مردم را بشنوند.

وی گفت: اگر سیستم قوه مقننه ما متشکل از نمایندگان واقعی مردم باشد و انتخاب‌ها در یک مسیری قرار بگیرد که نماینده‌های درد آشنا، متخصص و دلسوز که واقعاً با مشکلات مردم آشنا باشند و نه در یک جریان سیاسی و گروهی انتخاب شوند، در این صورت دغدغه‌های مردم از طریق مجلس و تریبون‌های آن به گوش مسئولان می رسد و روشن تر و واضح تر معلوم شده و تبدیل به قوانین و مقرراتی می‌شود که سبب رفع دغدغه های مردم شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم با برنامه‌هایی که تدوین کردم و امروز نیز در مناظره از آنها سخن خواهم گفت بتوانیم دغدغه‌های دیگر مردم را نیز در آنجا بازگو کنم و انشالله بتوانیم با همفکری مردم برای آینده کشوری بسازیم که در آینده به حداقل مشکلات برسیم و دغدغه های اساسی و خطرآفرین در جامعه نداشته باشیم.

15:33 | ورود محسن رضایی میرقائد، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

222

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (شنبه 22 خرداد) پیش از آغاز مناظرات و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریک روز بانوان و دختران عزیز کشورمان زمانی است که سهم آنان از زندگی و اقتصاد داده شود؛ بانوان ما ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند ولی فقط ۱۳ درصد از اقتصاد ملی سهم دارند.

وی افزود: سهم زنان از اقتصاد ملی باید افزایش پیدا کند و دولت ما برنامه‌ ویژه‌ای برای این موضوع دارد که اجرای این برنامه از خانه تا کسب و کار و ورزش و اداره کشور و در هیأت دولت می‌شود. لذا ما برنامه جامعی برای مشارکت دادن بانوان در کشورمان داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با شعار و وعده دادن نمی‌توان به مشکلات مردم رسیدگی کرد لذا دولت بایستی شناخت کاملی از مشکلات کنونی کشور و همچنین مشکلات 8 سال آینده داشته باشد و بداند که چرا این مشکلات به وجود آمده و چه راهکارهایی برای حل مشکلات کنونی و 8 سال آینده داشته باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت من، دولتی عملیاتی و راهبردی است و ما علل اصلی مشکلات کنونی کشور را می‌دانیم و پیش‌بینی ما در رابطه با مشکلات آینده را داریم؛ راهکارهایی هم برای این موضوع در نظر داریم.

وی گفت: برای رفع مشکلات کشور راهکارهای علمی، پژوهشی و کارشناسی انجام شده است اما مهمترین مشکلی که امروز دغدغه مردم است بی‌اعتمادی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم به ما کاندیداهای انتخابات اعتماد نمی‌کنند البته به نظر می‌رسد یخ مردم تا کنون باز نشده است ولی 7 روز تا برگزاری انتخابات وقت است و ملت ما ان‌شاءالله در روزهای آینده تصمیم تاریخی را خواهند گرفت.

رضایی تصریح کرد: تا اتفاقی رخ ندهد دولتمردان به دنبال گفت‌وگو با مردم نیستند و با آنها صحبتی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست» و وقتی اشتباهی انجام می‌دهند از مردم عذرخواهی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست».

وی تصریح کرد: مردم وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند قیمت بنزین را سه برابر شده می‌بینند و وقتی می‌گویند چرا وضعیت اینگونه شده است می‌گویند «همینی که هست» در حالی که این موضوع بایستی پایان پیدا کند و دولت من به موضوع «همینی که هست» پایان خواهد داد، ما اگر جلوتر از مردم در حل مشکلات دوندگی نکنیم حتما عقب‌تر از آنها نخواهیم بود.

رضایی گفت: در دولت من به مردم می‌گویم که بیایید نه اینکه بروید لذا ما خط مقدم مشکلات نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهیم بود؛‌دولت من سه برنامه مهم دارد یک برنامه در سطح ملی است و برنامه بعدی در سطح مناطق کشور است و برنامه سوم هم در سطح اقتصاد زندگی است.

15:23 | ورود علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

22

15:20 | ورود نامزدهای انتخابات 1400 به سازمان صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها