چین به گروه ۷: دیگر گروه‌های کوچک نمی‌توانند بر جهان حکمرانی کنند

چین به گروه ۷: دیگر گروه‌های کوچک نمی‌توانند بر جهان حکمرانی کنند
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 15:09

چین امروز (یکشنبه) به گروه هفت هشدار داد،‌ روزهایی که گروه‌هایی کوچک از کشورهای جهان درباره سرنوشت دنیا تصمیم گیری می‌کردند،‌ دیگر به سرآمده است.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، این هشدار از سوی دولت چین انتقادی به ثروتمندترین دموکراسی‌های جهان است که به دنبال یک موضع مشترک در قبال پکن هستند.

یکی از سخنگوهای سفارت چین در لندن گفت: ‌روزهایی که تصمیم‌های جهانی را گروهی کوچک از کشورها اتخاذ می‌کردند، به سرآمده است. ما همیشه بر این باوریم که کشورها چه بزرگ و چه کوچک، قوی یا ضعیف و فقیر یا غنی، یکسان و برابر هستند و امور دنیا باید از طریق رایزنی همه کشورها حل و فصل شود.

قدرتمند شدن و ظهور مجدد چین به عنوان یک قدرت پیشروی جهانی یکی از مهمترین رویدادهای ژئوپلیتیکی در دوران مدرن در کنار فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱ است که به جنگ سرد پایان داد.

گروه هفت متشکل از رهبران کشورهای قدرتمند اقتصادی در کورنوال، انگلیس گردهم آمدند تا در نشستی سه روزه به بررسی اوضاع بپردازند.

جاستین ترودو، نخست وزیر انگلیس رهبری گفت‌وگوهای گروه هفت را روز شنبه درباره چین برعهده داشت و از رهبران این گروه خواست تا با رویکردی متحد به چالش‌هایی پیش آمده از سوی چین بپردازند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها