راهپیمایی پرچم؛ غزه بار دیگر را برای جنگ آماده می شود؟

سه شنبه 25 خرداد 1400 - 15:14

چند ساعت پس از رای اعتماد کنیست (پارلمان) اسرائیل ، دولت راست گرای نفتالی بنت با برگزاری راهپیمایی پرچم که شهرک نشینان قصد دارند آنرا در قدس اشغالی برگزار کنند، موافقت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

این تصمیم، گامی خطرناک است که احتمال می رود بار دیگر موجب تشدید تنش با فلسطینی ها شود.

گروه های راستگرای افراطی تصمیم دارند راهپیمایی موسوم به پرچم را در این منطقه قدیمی در قدس اشغالی و اطراف آن برگزار کنند، همچنین پلیس رژیم اشغالگر نیز اجازه تجمع در خارج از باب العمود را خواهد داد ، ولی طبق اعلام رسانه های صهیونیستی ، اجازه نخواهد داد که راهپیمایی به منطقه اسلامی کشیده شود.

برگزاری این راهپیمایی ، تنش ها را به سر نقطه اول باز می گرداند، گروه های فلسطینی خواهان برگزاری "روز خشم "در غزه و کرانه باختری شدند و این راهپیمایی را تحریک آمیز خواندند.

گروه های فتح و حماس نیز از فلسطینی ها خواستند که برای مقابله با این راهپیمایی به منطقه قدیمی قدس بروند .

حماس درباره از سرگیری عملیات نظامی درصورت شروع راه پیمایی هشدار داده است.

اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت با پی گیری تحولات قدس و ارزیابی مستمر اوضاع تاکید کرد که رهبران مقاومت همه سناریوها را بر روی میز دارند و یکی از این سناریوها تکرار سناریوی یازده مه گذشته است.

"محمد اشتیه" نخست وزیر فلسطین درباره پیامدهای خطرناک ناشی از اجازه دادن رژیم اشغالگر به شهرک نشینان افراطی برای برگزاری راهپیمایی در قدس اشغالی هشدار داد و تاکید کرد که باید به اقدامات تحریک آمیز و تعرض به قدس و مقدسات پایان داد.

تدابیر شدید امنیتی و آماده باش همه نیروهای رژیم اشغالگر در بالاترین سطح، به اجرا درآمده است و سفارت امریکا در قدس ، کارکنان و خانواده های آنان را از ورود به منطقه قدیمی قدس را از بیم تنش های احتمالی در پی راه پیمایی تحریک آمیز برحذر داشته است.

منطقه قدس قدیمی و منطقه باب العمود، صحنه استقرار گسترده نیروهای اشغالگر صهیونیستی است.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل تصمیم گرفته که سامانه های گنبد آهنین را در همه مناطق اراضی اشغالی را فعال کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها