ممنوعیت تبلیغات انتخابات؛ از 7 صبح پنجشنبه/ انتخابات از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب جمعه برگزار می‌شود

ممنوعیت تبلیغات انتخابات؛ از 7 صبح پنجشنبه/ انتخابات از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب جمعه برگزار می‌شود
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 16:31

وزیر کشور گفت: تبلیغات انتخابات از ساعت۷ صبح پنجشنبه ممنوع است.

العالم - ایران / سیاسی

عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت که تبلیغات این انتخابات از ۲۴ ساعت قبل یعنی از ساعت۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ممنوع است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران خارجی، گفت: انتخابات در موعد مقرر یعنی روز جمعه از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود و در صورت وجود افراد برای رأی دادن تا ۲ بامداد نیز آماده رأی گیری هستیم.

وی تصریح کرد: همانطور که قبلاً اعلام شد، حدود ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزارو ۳۰۷ نفر واجد شرایط رأی هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه در این دوره باید به رأی اولی‌ها و کسانی که به جشن تکلیف سیاسی رسیده اند خیر مقدم بگوییم، اظهار داشت: این دوره حدود یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی در کشور هستند که از این تعداد حدود ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر آقایان و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر بانوان هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه همه تلاش خود را انجام دادیم و از تجارب نیز استفاده کردیم تا امکان وقوع هرگونه تخلف و تقلب را از بین ببریم، اظهار داشت: با استفاده از دستگاه های احراز هویت که همه شعب اخذ رای، آن را دارا هستند امکان دادن رای با تقلب یا تخلف کاملا منتفی است.

وی با بیان اینکه این روش در انتخابات ریاست جمهوری اعمال شده و موفق بوده است، تصریح کرد: با استعلامی که از تک تک افراد به صورت آفلاین توسط دستگاه هویت یاب گرفته می شود هیچ نوع امکان تخلفی وجود نخواهد داشت.

وزیر کشور تاکید کرد: همچنین در فرآیند و مراحل انتخابات، اعم از توزیع و نظارت بر تعرفه ها، نوشتن آرا، خواندن آرا، علامت زدن و جمع بندی آرا و تجمیع آرا، دقت‌های لازم را انجام داده‌ایم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در کشور حدود ۷۰هزار بازرس از طریق وزارت کشور، بازرسی می کنند، همچنین شورای نگهبان با تعداد زیادی از نیروها نیز بر روند انتخابات، نظارت خواهند داشت. علاوه بر این، خود نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها در هر مرحله ای نظرات می کنند و گزارش می دهند.

وی با بیان اینکه در همه شعب، این امکان را ایجاد کرده‌ایم که نمایندگان نامزدهای مختلف حضور داشته باشند، اظهار داشت: این دوره هم بنده اعلام کردم، نمایندگان نامزدها در تمام مراحل باید حضور یابند و تا مرحله شمارش، جمع بندی و تنظیم صورت جلسه حاضر و ناظر باشند.

وزیر کشور در ادامه درباره برگزاری انتخابات در سفارتخانه های ایران در خارج از کشور، افزود: تلاش کرده‌ایم که شرایط حضور ایرانیان عزیزمان در کشورهای خارجی را با کمک وزارت‌خارجه و سفارت خانه‌ها به گونه‌ای تدارک ببینیم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: اگر محدودیت‌ها مانع حضور رای دهندگان نباشد، حتما انتخابات در این ۱۳۳ نقطه برگزار خواهد شد.

وی گفت: باز بودن یا بسته بودن مرزها در شرایط کنونی با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است. در هر زمانی که شرایط آماده باشد، این مرز باز می‌شود. البته استثناهایی برای رفت و آمد کامیون‌ها و تجار نیز فراهم کرده‌ایم.

وزیر کشور گفت: در ستاد کرونا نیز مصوب شد که تمام نیروهای اجرایی حاضر در صحنه حتماً واکسیناسیون شوند.

رحمانی فضلی افزود: در یکی دو هفته اخیر، امکان انتقال واکسن از خارج مهیا نبوده است و با محدودیت‌هایی در کشورهای صادرکننده مواجه بودیم. اما از دیروز و روز گذشته، محموله های جدید رسیده است و واکسن داخلی ما هم آماده شد و از امروز قرار است واکسناسیون شروع شود.

وی گفت: اپلیکیشن «شعبه یاب» نیز تهیه شده است که هر کس بتواند به خلوت ترین و نزدیک ترین شعبه مراجعه کند. برای کسانی نیز که در قرنطینه هستند صندوق های سیار گذاشته ایم که داخل شعبه‌ها نیایند.

پربیننده ترین خبرها