گزارش اختصاصی العالم از حضور گسترده ایرانیان مقیم عراق در انتخابات

جمعه 28 خرداد 1400 - 14:26

خبرنگار العالم در بغداد اعلام کرد، رای‌گیری از ساعت 8 صبح در سفارتخانه و شش کنسولگری ایران در عراق، از جمله در کربلای معلا، نجف اشرف، بصره، سلیمانیه و اربیل آغاز شده است.

العالم- ایران

"نوید بهروز" خبرنگار العالم در ارتباط با زنده از ساختمان سفارت ایران در بغداد، حضور رای‌دهندگان برای انتخابات را بسیار گسترده توصیف کرد و اظهار داشت که مشارکت در این انتخابات محدود به خانواده‌های ایرانیان مقیم در عراق و زنان ایرانی است که با عراقی‌ها ازدواج کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عراق به دلیل شیوع کرونا در شرایطی ویژه به‌سر می‌برد، تأکید کرد از همان آغاز رای‌گیری، صندوق‌های رای در سفارتخانه و کنسولگری‌ها شاهد اقبال گسترده است.

نوید بهروز افزود، پایان رای‌گیری برای انتخابات ایران در عراق ساعت 6 ( به وقت بغداد) است.

خبرنگار العالم اعلام کرد، 6 صندوق رای‌گیری در سفارتخانه و کنسولگری‌ها مستقرند و در دیگر شهرها و استان‌های عراق از جمله کرکوک و ناصریه صندوق‌های سیار اختصاص داده شده‌اند.

شایان ذکر است؛ ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد در گفتگو با شبکه العالم از ساختمان سفارت ایران در بغداد تصریح کرد که ایرانیان مقیم عراق، حضور گسترده ای در انتخابات دارند.

وی تأکید کرد که دو ملت عراق و ایران به یک بافت و فرهنگ مشترک تعلق دارند و خاک عراق برای ما مقدس است.

وی تصریح کرد: ما روابط گسترده ای با عراق داریم و آمریکا نمی تواند بین دو کشور تفرقه بیندازد.

وی خاطرنشان کرد: ما خوشحال می شویم که عراق جایگاه واقعی خود را در منطقه و بین کشورهای عربی پیدا کرده و قوی و مقتدر باشد.

گفتنی است؛ غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی سفارت ایران در عراق در گفتگو با شبکه العالم گفت که سفارت ایران در این کشور آماده پذیرش همه ایرانیان مقیم عراق است وی تأکید که تمام تدابیر لازم برای تسهیل روند برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

اباذری تصریح کرد که به دلیل استقبال گسترده، برای جلوگیری از ازدحام رأی دهندگان، از صندوق های سیار استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که امسال استقبال گسترده از انتخابات از همان نخستین دقایق صبح آغاز شده است.

وی گفت که به محض پایان زمان رسمی برگزاری، شمارش آرا آغاز شده و نتایج برای تهران مخابره می شود.

وی تأکید کرد که همه مؤسسات و دستگاه های دولتی عراق برای تسهیل برگزاری انتخابات، همکاری می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها