حماس: در صورت ادامه تجاوزات، رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد

حماس: در صورت ادامه تجاوزات، رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد
شنبه 29 خرداد 1400 - 07:52

از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: اسرائیل در صورت ادامه اقدامات تحریک‌آمیز خود علیه فلسطینیان تاوان سنگینی را خواهد داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش الجزیره، «محمود الزهار» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی به غزه این اقدامات را نمایشی خواند و گفت: کابینه جدید اسرائیل برای بالا بردن شانس خود به زیان ملت فلسطین تلاش می‌کند.

وی افزود: از آنجا که همواره دولت جدید اسرائیل پس از یک دولت ناموفق می آید، باید چنین عملیات هایی را انجام دهد تا واقعیت متزلزل اسرائیل و نهادهای جنبش صهیونیزم را پس از شکست بازیابی کند.

این مقام حماس اضافه کرد: رهاسازی بالن های آتش زا از غزه به سمت اراضی اشغالی فلسطین نوعی مقاومت است و یکی از ابرازهایی است که مردم برای دفاع از موجودیت خود از آن استفاده می کنند.

الزهار در خصوص عملیات شمشیر قدس نیز گفت: این عملیات شکنندگی ارتش اسرائیل و ناتوانی آن در مقابل ایستادگی گروه های مقاومت را نمایان کرد.

وی افزود: پیروزی هایی که گروه های مقاومت در نبرد شمشیر قدس به دست آوردند بسیاری از پایتخت های عربی را بر آن داشت تا درهای خود را به سوی رهبران حماس بگشایند.

این رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در خصوص تشدید تنش ها در کرانه باختری، قدس اشغالی و سایر اراضی اشغالی فلسطین گفت: از زمان حملات اخیر اسرائیل به غزه، حالت جدید انسجام بی سابقه برای مبارزه با شهرک سازی و شهرک نشینان میان فلسطینیان شکل گرفته که محوری برای رویارویی های آینده است.

الزهار افزود: حماس شرکت در انتخابات را رد نکرده است و این جنبش فتح بود که این روند را متوقف و تعطیل کرد و برخی طرف‌ها در تشکیلات خودگردان هستند که در مسیر برگزاری انتخابات مانع تراشی می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها