بازتاب پیروزی آیت الله رئیسی در رسانه‌‌های اسرائیلی؛ وحشتی که تل‌آویو را فرا گرفت

 بازتاب پیروزی آیت الله رئیسی در رسانه‌‌های اسرائیلی؛ وحشتی که تل‌آویو را فرا گرفت
شنبه 29 خرداد 1400 - 16:23

در حالی که امروز شنبه در اسرائیل تعطیل و تا بعد از عصر رسانه‌ها معمولا فعالیت چندانی ندارند اما اعلام خبر پیروزی آیت الله ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب ویژه‌ای در پایگاه‌های اطلاع رسانی اسرائیل داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

تقریبا تمامی رسانه‌های رسمی و بزرگ اسرائیلی به این خبر پرداخته و آن را منتشر کردند.

روزنامه عبری زبان «معاریو» در گزارشی در این رابطه به نقل از اظهارات یک مسئول عالی‌رتبه در وزارت کشور ایران اعلام کرد رئیسی با کسب 17.8 میلیون رای شمارش شده اکثریت آرا را کسب کرده و رئیس جمهور جدید ایران شد.

به نوشته معاریو، حتی پیش از اعلام رسمی نتایج، بقیه رقبای رئیسی با تبریک گفتن به وی پیروزی وی را تایید کردند.

به زعم این روزنامه اسرائیلی، رئیسی از ادامه مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند اما پیروزی وی کار دولت بایدن را در ادامه گفتگو با دولت ایران دشوار خواهد کرد!

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی در این رابطه نوشت ابراهیم رئیسی موفق شد بعد از شکست 3 رقیب دیگر خود در همان دور اول پیروز انتخابات ریاست جمهوری در ایران شود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، رئیسی بیش از 62 درصد از آرا را به خود اختصاص داده و رقبایش هم پیش از اعلام رسمی نتایج این شمارش را پذیرفته و به وی تبریک گفتند.

بر اساس این گزارش، حسن روحانی رئیس جمهور فعلی ایران به مردم بابت انتخاب‌شان تبریک گفته و برای رئیس جمهور جدید هم آرزوی موفقیت کرد، مدت زمان کوتاهی بعد از آن هم رسما پیروزی رئیسی اعلام شد.

در بخش دیگری از گزارش یانت آمده است: رئیس جمهور جدید ایران به همسویی با رهبر ایران معروف است یکی از مهمترین نقاط مشترک رهبر ایران و ابراهیم رئیسی بی اعتمادی عمیق آنها به ایالات متحده است.

یا نت تاکید می‌کند رئیسی یکی از دشمنان سرسخت اسرائیل است ، قبلا دفتر وی اعلام کرده بود ایران آمادگی برقراری روابط با تمامی کشورهای جهان به جز اسرائیل را دارد.

هفته گذشته هم در یادبود درگذشت علی اکبر محتشمی پور روحانی ایرانی و یکی از بنیانگذاران حزب الله رئیسی او را مورد ستایش قرار داده و تعبیر "او یکی از مجاهدین مقدسی که برای آزادی قدس تلاش می کرد ، او یکی از پیشگامان مبارزه علیه رژیم مستبد صهیونیستی است" را برای توصیف محتشمی پور به کار برد.

این رسانه عبری زبان در رصد مواضع ضد صهیونیستی ابراهیم رئیسی افزود : ماه مه گذشته و در جریان عملیات "نگهبان دیوار" (جنگ 11 روزه ) ابراهیم رئیسی تاکید کرد جنایاتی که صهیونیست‌ها علیه مردم بیگناه فلسطین در غزه مرتکب می‌شوند بی پاسخ نخواهد ماند.

او گزارش‌های منتشر شده از مشکلات و مصائبی که ملت فلسطین دچار آن می‌شوند را مایه دل آزردگی و ناراحتی هر بیننده یا شنونده‌ای توصیف و تاکید کرد، کشتار زنان و کودکان فلسطینی دلیل دیگری بر بی‌تفاوتی شورای امنیت و سازمان‌های بین المللی در قبال این جنگ است.

رام بن باراک رئیس کمیسیون امنیت وسیاست خارجی کنست اسرائیل هم در واکنش به انتخاب سید ابراهیم رئیسی در توئیتر خود نوشت: پیروزی رئیسی به ریاست جمهوری ایران یک چالش بزرگی است که به پشت دروازه‌های اسرائیل رسیده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها