سفیر آمریکا به زودی به سفارت این کشور در روسیه بازمی‌گردد

سفیر آمریکا به زودی به سفارت این کشور در روسیه بازمی‌گردد
شنبه 29 خرداد 1400 - 17:27

بعد از توافق پوتین و بایدن درباره بازگشت سفرای روسیه و آمریکا به پایتخت‌های متقابل و از سرگیری کارشان، سخنگوی «جان سالیوان» سفیر واشنگتن اعلام کرد او به زودی به مسکو بازمی‌گردد.

العالم - آمریکا

«جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد به زودی به مسکو باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی سفارت واشنگتن در مسکو امرور در توییتی با اعلام این خبر به نقل از سالیوان نوشت: بعد از اجلاس مهم سران (دیدار پوتین و بایدن) منتظر هستم که به زودی برای هدایت تیم قوی سفارت آمریکا در روسیه به منظور اجرای دستورالعمل‌های سیاسی رئیس‌جمهور بایدن که در ژنو تشریح شد از جمله ثبات راهبردی، حقوق بشر، رابطه باثبات و قابل پیش‌بینی با روسیه، به مسکو بازگردم.

بایدن و پوتین در نشست اخیر خود در ژنو توافق کردند «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا و جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه که بهار امسال برای رایزنی به دنبال تشدید تنش در روابط دو کشور به پایتخت‌های خود رفته بودند، به محل کارشان بازگردند. وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرده آنتونوف این هفته به واشنگتن بازمی‌گردد.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت بازگشت سفرای روسیه و واشنگتن به مأموریت‌های خود جنبه نمادین دارد.

لاوروف در این خصوص توضیح داد: «البته این موضعی نمادین است. این اقدامی مهم اما نمادین محسوب می‌شود. با این حال این اقدام معنایی را نیز در خود دارد، به این صورت که حضور سفرا در پایتخت‌ها بدون حضور معاونین آن‌ها، قابلیت گفت‌وگوهای فعالانه را تا حدی بیشتر می‌کند».

طی ماه‌های گذشته اختلافات میان مسکو و واشنگتن وارد دور جدیدی شد و در نتیجه آن سفرای هر دو کشور به پایتخت‌های خود بازگشتند. با این حال روز چهارشنبه پوتین و بایدن در دیداری طولانی بر لزوم حل اختلافات و کاهش تنش‌ها تأکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها