تاکید وزیر خارجه عراق بر خنثی سازی بحران‌های منطقه

تاکید وزیر خارجه عراق بر خنثی سازی بحران‌های منطقه
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 09:50

وزیر امور خارجه عراق در سخنانی بر لزوم خنثی سازی بحران‌ها در خاورمیانه با توسل به روش‌های صلح آمیز تأکید کرد.

العالم - عراق

به نقل از خبرگزاری آناتولی، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در سخنانی در جریان دیدار با همتایان فلسطینی و الجزایری خود در حاشیه مجمع دیپلماتیک آنتالیا ترکیه تحت عنوان "خاورمیانه و شمال آفریقا به سمت یک برنامه پایدار" بر ضرورت خنثی کردن بحران‌های منطقه تاکید کرد.

وی خواستار حفظ امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و تحقق الزامات آن شد و گفت: ایمنی دولت‌ها و امنیت مردم آنها نیاز به تلاش‌های جمعی زیادی دارد که همه کشورها در آن مشارکت داشته و مسئولیت‌ها و تعهدات خود را بر عهده بگیرند تا از فضای همزیستی مسالمت‌آمیز و ثبات پایدار برخوردار شوند.

فؤاد حسین تصریح کرد: وی افزود: ثبات داخلی (کشورها) بر ثبات منطقه منعکس می‌شود و تنش منجر به بی ثبات شدن اوضاع امنیتی منطقه می‌شود و سپس صلح بین‌المللی تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا عامل جغرافیایی دیگر سد نفوذناپذیری برای دفع خطرات نخواهد بود.

وی تاکید کرد: نبود سازوکارهایی برای حل و فصل منازعات در منطقه، این منطقه را به یکی از پرتنش‌ترین مناطق جهان تبدیل کرده و شرایط بی‌ثباتی را ایجاد کرده است. ایجاد ارکان ثبات در منطقه خاورمیانه محقق نخواهد شد مگر اینکه سیاست‌های ثابت، واقع بینانه و دائمی برای حل کانون‌های درگیری و خنثی سازی بحران‌ها در منطقه با روش‌های مسالمت آمیز اتخاذ شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها