ضعف آمریکا در برابر سوریه

 ضعف آمریکا در برابر سوریه
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 14:11

آمریکا قسد را مجبور به ایجاد تغییرات ریشه ای می کند.

العالم - درگوشی

هر چند تشکیلات موسوم به «تشکیلات خودمختار» در شمال و شرق سوریه با فشارهای آمریکا آمادگی خود را برای ایجاد تغییرات بنیادین در بدنۀ خود با هدف بی اثر کردن فعالیت‌های قبایل عرب اعلام کرد ولی قبایل عرب اعلام کردند که سر خون شهدا با کسی چانه نمی زنند و بهای خون شهدا فقط پاک کردن خاک سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدوران جنایتکار آنها است.

هدف از تغییراتی که آمریکا در پی تحمیل آن به تشکیلات خودمختار است، تشکیلاتی که کنترل بخش های شمالی و شرقی سوریه را در دست دارد؛ نزدیک کردن گروه شبه نظامی "نیروهای سوریه دمکراتیک" و قبایل عرب است.

فشارهای آمریکا به قسد درپی هشدارهای وزارت دفاع آمریکا آغاز شده است . وزارت دفاع آمریکا در گزارشی مدعی شده بود که دولت سوریه برای برقراری روابط مستحکم با قبایل عرب مستقر در منطقه شرق رود فرات با هدف تضعیف رابطه واشنگتن با ساکنین این منطقه تلاش می کند.

اخبار رسیده حاکیست که افراد موسوم به "مخالفان" به عضویت قسد در راستای ایجاد تغییرات ریشه ای در این گروه شبه نظامی درخواهند آمد و این تغییرات و تحولات عملاً آغاز شده است.

بدر ملا رشید کارشناس امور کردها می گوید: این تلاش های آمریکا راه به جایی نخواهد برد زیرا تغییراتی که شامل تغییر افراد باشد، تغییری در نحوه مدیریت تشکیلات خودمختار ایجاد نخواهد کرد.

این در حالیست که قبایل عرب در بیانیه ای نقشه های آمریکا و قسد را نقش بر آب کردند و در این بیانیه حمایت خود از ساکنین شهر منبج در برابر اقدامات قسد و اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای را اعلام کردند.

قبایل عرب شرق رود فرات که این بیانیه را پس از برگزاری تجمع حمایت از ساکنین منبج منتشر کردند، اعلام کردند: خون های پاکی که در شهر منبج به زمین ریخته شد، باعث افتخار هر شهروند سوری است و قابل چانه زدن نیست و بهای این خونها فقط آزادسازی خاک سوریه از لوث وجود اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای و مزدوران جنایتکار انها از جمله شبه نظامیان قسد است.

قبایل عرب منطقه شرق رود فرات خطری بزرگ برای موجودیت قسد به شمار می آیند زیرا این قبایل حامی نظام مشروع سوریه هستند و نقشۀ اجبار قسد به ایجاد تغییرات ریشه ای در بدنۀ خود و نحوۀ رفتارش با ساکنین این منطقه هم با هدف جذب قبایل آماده شده است و هم اکنون اجراء می شود تا آمریکا بتواند به خواسته های خود در شمال سوریه دست یابد و ثروت ها و منابع طبیعی این بخش از خاک کشور را چپاول کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها