ترکیه و مزدورانش از جان یک میلیون شهروند تشته سوریه چه می خواهند؟

ترکیه و مزدورانش از جان یک میلیون شهروند تشته سوریه چه می خواهند؟
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 18:55

رنجهای اهالی حسکه در سوریه در روزهای اخیر به خاطر کمبود آب آشامیدنی سالم ناشی از تاخیر در پمپاژ آب از تصفیه خانه منطقه علوک بیشتر شده است.

العالم – کشکول

این بحران از سوی مزدوران، گروههای تروریستی و اربابان ترکیه ای شان ایجاد شده که هدف از آن ایجاد یاس و ناامیدی در میان اهالی این منطقه درحسکه است که پشتیبان نظام دمشق هستند.

در این میان، نیروهای ترکیه و گروههای هوادارشان به خطوط برق تغذیه کننده تصفیه خانه آب منطقه علوک در حسکه حمله کردند، اما هدف از این حمله، فقط قطع برق و انتقال برق این مرکز به مواضعشان در شهر راس العین نبود بلکه هدف اصلی، سخت تر کردن شرایط زندگی برای اهالی شهر و وادار کردن آنان به مهاجرت است تا توطئه آنکارا در زمینه تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه و تبدیل آن به مناطقی وابسته به آنکارا محقق شود.

نیروهای ترکیه و مزدورانشان در تلاشند از افزایش دمای هوا سوء استفاده کرده و با قطع برق و آب آشامیدنی سالم، به مشکلات مردم این منطقه بیفزایند، همان مشکلاتی که دولت سوریه کوشید با ارسال آب به این شهر از طریق تانکرهای هلال احمر آن را حل کند.

جنایت نیروهای ترکیه و مزدورانشان در زمینه تشنه نگه داشتن بیش از یک میلیون شهروند سوری با هدف وادار کردن آنان به مهاجرت یا تسلیم شدن در حالی انجام می شود که نهادهایی بین المللی مانند سازمان ملل متحد و کشورهای غربی و در راس آنان آمریکا، در برابر آن سکوت کرده اند که نشانه همدستی شان با ترکیه و گروههای تروریستی در جنگ 11 ساله علیه مردم سوریه است.

پربیننده ترین خبرها