لاوروف: غرب مسئول وخامت اوضاع انسانی در سوریه است

لاوروف: غرب مسئول وخامت اوضاع انسانی در سوریه است
سه شنبه 1 تير 1400 - 00:02

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای غرب باید مسئولیت وخیم شدن اوضاع انسانی در سوریه را بپذیرند.

العالم - سوریه

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه در کنفرانسی خبری گفت که کشورهای غرب باید مسئولیت وخیم شدن اوضاع انسانی در سوریه را بپذیرند.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «هلگا اشمید» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا صحبت می‌کرد بر ضرورت مشارکت دولت سوریه در روند انتقال کمک‌ها به داخل این کشور تاکید کرد و گفت که دمشق آماده این موضوع بوده اما متاسفانه سازمان ملل و دیگر نهادها تا کنون نتوانسته‌اند در این زمینه هماهنگی انجام دهند.

لاوروف همچنین از سیاست آمریکا و اتحادیه اروپا درباره آوارگان سوری انتقاد کرده و تاکید کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش برای مانع تراشی در مسیر بازگشت آوارگان سوری که در اردوگاه‌های لبنان و اردن حضور دارند، هستند.

وزیر خارجه روسیه به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون سزار نیز اشاره کرد و گفت که هدف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه ایجاد مانع در مسیر بازسازی زیرساخت‌های سوریه و بازگرداندن اوضاع انسانی این کشور به زمان ما قبل از بحران است.

لاوروف به حضور اشغالگرانه آمریکا در برخی مناطق سوریه اشاره کرد و گفت که این اشغالگری با هدف سرقت ثروت‌های نفت و گاز سوریه بوده و درآمدهای آن نیز با هدف افزایش درگیری‌های جدایی طلبانه و آسیب رساندن به وحدت ملی سوریه است.

این در حالی است که چند روز پیش شورای اروپا تحریم‌ها علیه دولت سوریه را به بهانه نقض حقوق بشر در این کشور، به مدت یک سال تمدید کرد.

تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه شامل ۲۸۳ فرد و هفتاد نهاد تا یکم ژوئن سال ۲۰۲۲ تمدید شدند.

در بیانیه شورای اروپا آمده است این تحریم‌ها که از سال ۲۰۱۱ وضع شده‌اند، شرکت‌های تجاری مرتبط با دولت، واردات نفت، سرمایه‌گذاری و توقیف اموال بانک مرکزی سوریه در کشورهای اروپایی را شامل می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها