تظاهرات بزرگ کودکان در صنعا

تظاهرات بزرگ کودکان در صنعا
سه شنبه 1 تير 1400 - 13:15

امروز صنعا صحنه تظاهرات بزرگ کودکان یمنی در اعتراض به مواضع سازمان ملل در قبال کودکان یمنی و خارج کردن نام عربستان از "فهرست ننگ" است.

العالم - یمن

کمیته ای که این تظاهرات را ترتیب داده است با صدور بیانیه ای بر اهمیت مشارکت گسترده در تظاهرات علیه سکوت سازمان ملل در قبال جنایات وحشیانه ائتلاف متجاوز علیه کودکان و حمایت این سازمان از قاتلان و مجرمان تأکید کرد.

این در حالی است که دکتر طه المتوکل، وزیر بهداشت عمومی و اسکان یمن اعلام کرده است که بسیاری از کودکانی که در بیماستان الجمهوری در صعده بستری هستند به دلیل تجاوزات ائتلاف سعودی دچار نقص عضو شده اند.

المتوکل گفت: این کودکان از درمان و تجهیزات ضروری برای درمان در صعده محروم هستند و سازمان های بین المللی مانع ورود این تجهیزات به یمن می شوند.

وی خاطرنشان کرد که صدها کودک به دلیل اینکه سازمان ملل از وظایف خود شانه خالی کرده است و همچنین عدم تأمین تجهیزات لازم، جان خود را از دست داده اند.

وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که یمن آماده پذیرش انواع تخصص های پزشکی از جمله داخلی، جراحی، کودکان، زنان و زایمان و مغز و اعصاب است.

محمد جابر عوض، استاندار صعده نیز خطاب به سازمان ملل گفت: "حقوق کودکان چه شد؟ سرپوش گذاشتن بر جنایات متجاوزان کافی است".

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، کودکان یمن در پایان این مراسم با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: «ما شتاب سازمان ملل به سوی پول [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و پافشاری بر مجرم انگاشتن مظلوم و تبرئه ظالم و همچنین چشم‌پوشی این سازمان از ظالمان و همدستی با آنان را محکوم می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تن دادن سازمان ملل به فشارهای کشورهای استکبار را محکوم می‌کنیم؛ فشاری که دبیرکل سازمان ملل متحد به‌رغم وحشی‌گری جانیان و قباحت وجهه‌شان زیر بار آن رفت تا آنان را رو سفید گرداند».

کودکان یمن ادامه دادند: «ما تأکید می‌کنیم که سازمان ملل متحد خود را دشمن کودکان یمن قرار داده و نهادهای تحت حمایت این سازمان در تمام جنایت‌های که در سایه سکوت آن‌ها علیه ما انجام شده است، سهیم هستند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما کودکان به یقین می‌دانیم که چه کسی قاتل است و سعی دارد با ما بجنگند و ما را بکشد و محاصره‌مان کند و ما را گرسنه نگاه دارد. دبیرکل سازمان ملل متحد! تو از نظر ما شریک اصلی و یکی از مهم‌ترین عواملی هستی که این رنج‌ها را برای ما به وجود آورده است».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

پربیننده ترین خبرها