موازنه بازدارندگی 7؛ آغاز مرحله درد بزرگ متجاوزان

موازنه بازدارندگی 7؛ آغاز مرحله درد بزرگ متجاوزان
سه شنبه 1 تير 1400 - 13:28

در پی سرنگونی دومین هواپیمای جاسوسی دشمن در غرب مأرب ظرف دو روز، هشتگ (#مأرب) و (#لن_تمرو_الدفاعات_الجويه) صبح امروز سه شنبه در یمن ترند شدند.

العالم - داغ های مجازی

نیروی مسلح یمن دیروز دوشنبه اعلام کرد یک فروند پهپاد آمریکایی ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی را که وارد حریم هوایی مأرب شده بود، سرنگون کرد.

سرتیپ یحیی السریع، سخنگوی ارتش یمن طی یادداشت توییتری نوشت: پدافند هوایی ارتش به لطف خدا یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی مدل اسکن ایگل Scan Eagle) ) را با شلیک موشک زمین به هوا در آسمان منطقه المشجح در شهر صرواح واقع در استان مأرب سرنگون کرد.

این هواپیما دومین هواپیما از این نوع است که ظرف دو روز توسط ارتش یمن سرنگون می شود. تلوزیون یمنی المسیره یکشنبه گذشته صحنه هایی از سقوط هواپیمای اسکن ایگل را در همان منطقه در شهر صرواح پخش کرد.

این منطقه صحنه شدیدترین درگیری بین نیروهای یمنی و مزدوران متجاوز در استان نفت خیز مأرب است.

در 21 مارس گذشته نیروهای یمنی اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور از زمان آغاز جنگ در 26 مارس 2015 بیش از 454 هواپیما ائتلاف متجاوز اعم از شناسایی و جنگنده را سرنگون کرده است.

در اینجا تعدادی از مهمترین توییت های یمنی ها را در این مورد ذکر می کنیم:

کاربری با عنوان معین زید نوشت: فوری؛ سرتیپ مجاهد یحیی سریع، سخنگوی نیروی مسلح یمن اعلام کرد که اندکی قبل یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی مدل اسکن ایگل با شلیک موشک زمین به هوای ارتش یمن در منطقه المشحج در شهر صرواح مأرب سرنگون شد.

کاربر دیگری با عنوان (#سيف_القدس المرادي) نوشت: خدایا به مجاهدان در راه خودت کمک کن .. قدم های آنها را استوار کن .. و عزمشان را قوی کن و درهای بسته را به رویشان باز کن..

کاربر دیگری با عنوان (#سيف_القدس المرادي) نوشت: به لطف خدا ارتش و کمیته های مردمی البلق را به طور کامل پاکسازی کرده و پیشروی ادامه دارد.

کاربر دیگری با عنوان (كشف الحقيقة) نوشت: مأرب تبدیل به پناهگاه تروریسم شده است. حزب الاصلاح القاعده را به این منطقه کشانده اند و به آنها لباس نظامی پوشانده اند و پادگان های خود را نزدیک ارتفاعات البلق در اختیار آنها قرار داده اند. مأرب را باید پاکسازی کرد.

پربیننده ترین خبرها