خواهر رهبر کره شمالی: آمریکا انتظار "اشتباهی" درباره گفت و گو دارد

خواهر رهبر کره شمالی: آمریکا انتظار
سه شنبه 1 تير 1400 - 13:42

«کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از اینکه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده اظهارات رهبر کره شمالی درباره گفت و گو با ایالات متحده را "نشانه جالبی" خواند، گفت: ایالات متحده انتظارات "اشتباهی" دارد.

العالم - آسیا

خواهر رهبر کره شمالی روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: به نظر می رسد که ایالات متحده ممکن است اوضاع را به گونه ای تفسیر کند که به دنبال آسایش برای خود باشد، چنین انتظار اشتباهی آنها را نا امیدتر خواهد کرد.

بیانیه «کیم یو جونگ» یک روز بعد از اظهارات «سونگ کیم» نماینده ویژه ایالات متحده در کره شمالی منتشر شد که گفته بود ایالات متحده آماده است هر زمان و مکانی بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی ملاقات کند و چشم به راه پاسخ مثبت پیونگ یانگ به این موارد است.

پیش از این کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشستی با حزب کارگران این کشور گفته بود کشورش باید برای گفتگو و مقابله با ایالات متحده آمادگی داشته باشد. وی تلاش برای کنترل پایدار اوضاع در شبه جزیره کره را خواستار شد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز یکشنبه در مصاحبه با «ای بی سی نیوز» (ABC News) اظهارات کیم را "یک سیگنال جالب" خواند و گفت: ایالات متحده "منتظر خواهد ماند تا ببیند آیا آنها مایل به برقراری ارتباط مستقیم تر با ما هستند یا خیر؟

روز دوشنبه، نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی خواستار بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات شده بود. کیم پس از گفت و گو با همتای کره جنوبی خود گفت: ما امیدواریم که کره شمالی به پاسخ و پیشنهاد ما برای دیدار در هر مکان و زمان بدون پیش شرط، پاسخ مثبت دهد.

کره شمالی خواستار کنار گذاشتن سیاست خصمانه آمریکا علیه پیونگ یانگ به عنوان پیش شرط اصلی بازگشت به گفت و گوها شده است. کارشناسان بر این باورند که پیونگ یانگ به تمرینات نظامی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده به عنوان بخشی از این سیاست نگاه می کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها