هنیه: رژیم اشغالگر در اجرای تعهدات خود کارشکنی می‌کند

هنیه: رژیم اشغالگر در اجرای تعهدات خود کارشکنی می‌کند
سه شنبه 1 تير 1400 - 16:58

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با یک خبرگزاری موریتانیایی گفت، رژیم صهیونیستی به توافقاتی که در زمان آتش‌بس حاصل شده پایبند نیست و این موضوع در نشستی با گروه‌های فلسطینی بررسی خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه (دیروز) وارد موریتانی شد و با برخی مقامات و احزاب این کشور دیدار کرد.

وی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری «الاخبار» موریتانی گفت، رژیم صهیونیستی به مواردی که در آتش‌‎بس بر روی آنها توافق شده از جمله بازگشایی گذرگاه‌ها و اجازه صید به ماهیگیران فلسطینی پایبند نیست.

هنیه افزود، دیدار دیروز فرستاده سازمان ملل در امور غرب آسیا «تور وینسلند» با مقامات حماس به دلیل تعلل رژیم صهیونیستی در اجرای توافقات قبلی مثبت نبوده است.

وی تأکید کرد، این موضوع در روزهای آینده با دیگر گروه‌های فلسطینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه دیروز پس از دیدار با «تور وینسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل در غرب آسیا گفت: دیدار ما بد بود و ابدا مثبت نبود.

در همین زمینه روزنامه «الاخبار» لبنان به نقل از منابع آگاه نوشت، فرستاده سازمان ملل از طرف رژیم صهیونیستی برای حماس پیام آورده که این رژیم تا قبل از پایان پرونده اسرای صهیونیست، اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی برای بازسازی غزه یا کمک مالی قطر به این منطقه را نمی‌دهد.

این منابع گفته‌اند، رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده و گفته، امکان انفجار وضعیت در نوار غزه روز به روز بیشتر می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها