اسپوتنیک: آمریکا پورتال کانالهای تلویزیونی ایرانی پرس تی وی و العالم را مسدود کرد

اسپوتنیک: آمریکا پورتال کانالهای تلویزیونی ایرانی پرس تی وی و العالم را مسدود کرد
چهارشنبه 2 تير 1400 - 08:39

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد که مقامات ایالات متحده پورتال های کانال های تلویزیونی ایرانی پرس تی وی و العالم را مسدود کردند.

العالم ـ اروپا

در گزارش این خبرگزاری روسی آمده است، مقامات ایالات متحده درگاه های اینترنتی کانال های تلویزیونی ایران از جمله پرس تی وی و العالم را مسدود کرده اند. اعلان مربوطه روز سه شنبه هنگام باز کردن سایت های این رسانه‌ها نمایان می شود.

در اطلاعیه دولت آمریکا در خصوص مسدود کردن درگاه های اینترنتی کانال های تلویزیونی ایران آمده است: " این دامنه توسط دولت آمریكا مطابق با حكم اداره كنترل صادرات، اداره صنعت و امنیت، وزارت بازرگانی و اداره تحقیقات فدرال مسدود شده است."

هنگام ورود به پورتال کانال تلویزیونی المسیره نیز که متعلق به جنبش انصار الله یمن است، پیامی مشابه منتشر می شود.

اسپوتنیک در گزارش خود خاطرنشان کرده که در واشنگتن FBI و وزارت بازرگانی ایالات متحده هنوز به درخواست خبرنگاران برای اظهار نظر در مورد آنچه اتفاق افتاده است، پاسخ نداده اند.

شامگاه سه‌شنبه عکسی روی وب‌سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «العالم»، «المسیره» و پرس‌تی‌وی قرار گرفت و اعلام شد که دولت آمریکا این وب‌سایت‌ها را توقیف کرده است.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه‌ها روی این وب‌سایت‌ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های نهادهای دخیل در «قاچاق فناوری‌ها، مواد و سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.

پربیننده ترین خبرها