وب‌سایت العالم فعالیت خود را از سرگرفت + ویدیو

چهارشنبه 2 تير 1400 - 08:47

در چارچوب سرکوب آزادی‌ها و سیاست بستن دهان‌ها و تحریف کردن واقعیت‌ها، وب‌سایت شبکه العالم و ده‌ها پایگاه خبری ایرانی و عربی مسدود شدند؛ اقدامی که مغایر با آزادی بیان و شفاف‌سازی اطلاعات محسوب می‌شود.

العالم- ایران

هنگام مراجعه به وب‌سایت العالم و ده‌ها وب‌سایت رسانه‌های ایران، پیام مسدود شدن آنها توسط وزارت دادگستری آمریکا قابل مشاهده است. بر اساس پیام روی صفحه اصلی سایت‌های یاد شده، وزارت دادگستری آمریکا گفته که توقیف این وب‌سایت‌ها بر اساس درخواست دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده اتخاذ شده است.

تلویزیون "سی‌ان‌ان" به نقل از یک مسئول امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که دولت واشنگتن ده‌ها وب‌سایت رسانه‌های وابسته به ایران را مسدود کرده است.

همزمان با وب‌سایت شبکه العالم، سایت‌های شبکه‌های پرس تی وی، المعلومه، کتائب حزب الله، المسیره ، اللولوه، فلسطین الیوم، نبا و الکوثر هم ازدسترس خارج شده‌اند اما برخی از این وب‌سایت‌ها ساعاتی بعد فعالیت خود را بر روی دامنه "ir" از سر گرفتند.

شبکه العالم نیز اعلام کرده که با هدف استمرار اطلاع‌رسانی ازاین پس با آدرس alalam.ir در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

طی دو سال اخیر، شرکت فیس‌بوک محدودیت‌های بسیار شدیدی علیه تلویزیون العالم تحمیل کرده و بارها صفحه آن را که بیش از 6 میلیون فالوور دارد، مسدود کرده است. همچنین توئیتر، اینستاگرام و یوتیوب بارها وبه بهانه‌های واهی حساب‌های شبکه‌ بین‌المللی العالم را با مخاطبین میلیونی مسدود کرده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها