سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در برخورد با آزادی بیان

سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در برخورد با آزادی بیان
چهارشنبه 2 تير 1400 - 14:17

آمریکا در اقدامی خصمانه وب‌سایت‌های رسانه‌های وابسته به ایران و محور مقاومت و در راس آنها شبکه خبری العالم را مسدود کرده است که این اقدام اذعانی صریح و آشکار به نقش کانال‌ها و وب‌سایت‌های خبریِ متعهد به ارزش‌های اخلاقی، اصول انسانی و در اولویت قرار دادن مسائل جهان اسلام دارد.

العالم- ایران / سیاسی

همزمان با سایت شبکه العالم، سایت‌های شبکه‌های "پرس تی وی"، "المعلومه"، "کتائب حزب الله"، "المسیره"، "اللولوه"، "فلسطین الیوم"، "نبأ"، "الکوثر، "آسيا"، "کربلاء" و "هدهد"- شبکه تلویزیونی ویژه کودکان- هم از دسترس خارج شده‌اند.

اگر کشوری مانند آمریکا، که در کنار غرب و صهیونیسم جهانی که بر بیشتر فضای رسانه‌ای جهان سایه انداخته‌اند و نیز رژیم‌های مرتجع عربی و به‌ویژه شیخ‌نشین‌ها که تابع سیاست‌های ایالات متحده هستند و بیش از 80 درصد فضای رسانه‌ای منطقه خاورمیانه را تحت کنترل گرفته‌اند، جرات داشتند کلمه را با کلمه، تصویر را با تصویر و تحلیل را با تحلیل پاسخ دهند، هرگز چنین اقدام رسواکننده را انجام نمی‌دانند.

مسدود کردن وب‌سایت تلویزیون العالم، اعتراض صریح و واضح آمریکا به نقش رسانه‌ای و پیشرو تلویزیون العالم و وب‌سایت آن در نبرد امت اسلام علیه اشغالگری، تجاوز، چپاول، وابستگی، استبداد، تروریسم و از خود بیگانگی است. البته برای نخستین بار نیست که پخش تلویزیون العالم، که به دلیل دفاع از مظلومان و متسضعفان از جایگاه گسترده مردمی در بیشتر کشورهای جهان برخوردار است، متوقف می‌شود؛ زیرا پیش از این نیز بیشتر صفحه‌های متعلق به العالم مثلا در فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و اینستاگرام مسدود شده بودند.

وجه مشترک تمامی وب‌سایت‌های رسانه‌های خبری که توسط آمریکا مسدود شده‌اند، دیدگاه‌شان نسبت به جهان اسلام به‌ویژه قضیه فلسطین، حضور نظامی آمریکا در منطقه، اشغالگری امریکا در عراق و تجاوز ائتلاف سعودی به یمن است؛ دیدگاهی که نه تنها نیات خبیثانه آمریکا در منطقه و بلکه مزدوران آن- رژیم‌ها، احزاب و رسانه‌ها- را رسوا می‌سازد.

آمریکا در حالی‌ رسانه‌ها و وب‌سایت‌های رسانه‌های وابسته به محور مقاومت را تحت فشار قرار می‌دهد، که از شبکه‌های خبری مانند "العربیه" و "الحدث" سعودی، "اسکای‌نیوز" امارات، "الحره" آمریکا و ده‌ها تلویزیون دیگر و هزاران وب‌سایت خبری دیگر به دلیل دفاع‌شان از سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن، حمایت و پشتیبانی می‌کند؛ سیاست‌هایی که در تناقض کامل با منافع ملت‌های منطقه هستند. این رسانه‌هایِ برخوردار از حمایت آمریکا، تمدن‌ها و میراث اسلامی امت‌ اسلام حمله و عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را ترویج می‌کنند و در مقابل، هرگونه مقاومت در برابر اشغالگر را تروریستی قلمداد می‌کنند و فساد اخلاقی، همجنسگرایی، پورنوگرافی، بی‌بند و باری، انحطاط، مشروبات الکلی و جشن‌های مختلف را در چارچوب آزادی‌ها و دموکراسی تعریف می‌کنند.

زمانی‌که رسانه‌ها انحطاط اخلاقی را ترویج می‌دهند اظهارات "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا که خواستار برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان در مقر وزارت خارجه آمریکا و ساختمان‌های سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در جهان شده، را مانند یک خبر عادی پوشش می‌دادند، طبیعی است که وب‌سایت تلویزیون کودکان و نوجوانان "الهدهد" را که در راستای تربیت اسلامی کودکان برنامه پخش می‌کند تا علیه ظلم قیام کنند و مظلومان را یاری رسانند، مسدود شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها