کنایه کاردار ایران به حمایت قانون‌گذاران انگلیسی از گروهک تروریستی منافقین

کنایه کاردار ایران به حمایت قانون‌گذاران انگلیسی از گروهک تروریستی منافقین
چهارشنبه 2 تير 1400 - 17:35

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به حمایت یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس از گروهک تروریستی منافقین به کنایه یادآور شد که اعضای این گروهک هفته پیش به یک زن ایرانی در بیرمنگهام به جرم شرکت در انتخابات که جزو حقوق اولیه شهروندی است، تعرض کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ، روز دوشنبه در توئیتی نوشت: نماینده پارلمان انگلیس که ارتباطات دیرینه با گروهک تروریستی منافقین داشته و به او پاداش داده‌اند، حمایت از دموکراسی در ایران را تکرار می‌کند.

وی افزود: او (نماینده پارلمان انگلیس) روز جمعه گذشته عمدا ندید که در بیرمنگهام - (اعضای) این سازمانی که او آن را طرفدار دموکراسی می‌نامد، به طرز وحشیانه‌ای خانمی که قصد داشت رای خود را به صندوق اخذ رای در بیرمنگهام بریزد، مورد تعرض قرار داده و زخمی کردند.

اشاره حسینی متین به دیوید امس است که ریاست کمیته مورد حمایت گروهک منافقین در انگلیس را برعهده دارد. او ادعا کرده که مردم ایران در حمایت از این گروهک تروریستی انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کردند.

این درحالیست که اعضای گروهک منافقین هفته گذشته به خانم محترمی که همراه با پسرش برای شرکت در انتخابات مراجعه کرده بود حمله کرده و به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار دادند.

گزارش‌ها حاکیست که این بانوی ایرانی از ناحیه سر و پسرش نیز از ناحیه دست آسیب دیده اند. پلیس و نیروهای امدادگر برای تهیه گزارش در محل حادثه حاضر شدند اما نامبرده همچنان از سوی گروه‌های معاند تهدید می‌شود.

حسینی متین پیشتر در توئیتی عنوان کرد: «با این خانم محترم و خانواده (پسرو همسرشان) که روز انتخابات در شهر بیرمینگهام توسط عوامل تروریست وابسته، ناجوانمردانه موردضرب وجرح واقع شدند، درتماس هستیم»

وی با بیان اینکه سه تن از عناصر مرتبط با این حادثه دست‌گیر شده‌اند خاطر نشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران درلندن باجدیت موضوع را پیگیری خواهد کرد. کاردار سفارت امروز هم در توئیتی نوشت: ابرازهمدردی ایرانیان سراسر کشور با خانم هم مهین عزیز ما صورت گرفته که در شهر بیرمینگهام که روز انتخابات بخاطر رأی دادن، مورد هجمه وحشیانه عناصر ضدمردمی و وابسته به بیگانه قرار گرفت. ایرانیان خطاب به این شهروند خاطرنشان کردند که "هم وطن، همه با شما هستیم و تنهایتان نخواهیم گذاشت."

شنبه گذشته هم سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای‌دهندگان ایرانی در کشور متبوعش خبر داد.

پربیننده ترین خبرها