انگلیس چه خوابی برای عراق دیده است؟

انگلیس چه خوابی برای عراق دیده است؟
چهارشنبه 2 تير 1400 - 18:28

بعد از گفت‌وگوی اخیر سفیر انگلیس در بغداد با تلویزیون اسکای‌نیوز، که موجی از انتقادهای کاربران عراقی را به راه انداخته، هشتگ "سفیر سرگردان انگلیس" جزو داغ‌ترین ترندها در عراق شد.

العالم- داغ‌های مجازی

"استیون هیکی" در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز گفت: "اوضاع امنیتی در عراق بسیار پیچیده است و چالش‌های بزرگی از سوی گروه‌های مسلح علیه ملت و دولت عراق و نیز ائتلاف بین‌المللی ایجاد شده است."

وی افزود: "تمامی عراقی‌ها می‌دانند که ائتلاف بین‌المللی با چراغ سبز دولت بغداد، در عراق حضور دارند، و لذا حملات علیه ائتلاف بین‌المللی و نیروهای آمریکایی در این کشور به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیستند."

کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی، این اظهارات سفیر انگلیس را در راستای اجرای ساز و کارهای دولت متبوعش و واشنگتن جهت ایجاد جای پاهایی برای خود در عراق قلمداد کرده و آن را محکوم کرده‌اند.

کاربران تأکید کرده‌اند، اظهارات هیکی درباره انتخابات عراق نیز ناشی از طرح‌های خبیثانه علیه عراق است و ملت عراق باید به مسئولیت خود در خنثی کردن فتنه دشمنان عمل کنند.

کاربران عراقی در ادامه افزودند، اظهارات خبیثانه سفیر انگلیس نشان‌دهنده شرارت، فتنه‌انگیزی و توطئه‌چینی سفارت با هدف ایجاد هرج و مرج جهت به تعویق انداختن انتخابات یا عدم برگزاری آن در مرکز و جنوب عراق است.

کاربران تأکید کردند تا زمانی‌که غده‌های سرطانی- آمریکا و انگلیس- در عراق حضور دارند عراق همچنان در ویرانی به‌سر می‌برد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها