نخستین طرح‌های شهرک‌سازی در کابینه جدید رژیم صهیونیستی تصویب شد

نخستین طرح‌های شهرک‌سازی در کابینه جدید رژیم صهیونیستی تصویب شد
پنج‌شنبه 3 تير 1400 - 02:46

کابینه ائتلافی "نفتالی بنت" جایگزین بنیامین نتانیاهو چهارشنبه ۳۱ طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری را تصویب کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

رسانه‌های فلسطینی، این برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن دولت بنت است که طرح ساخت و ساز جدیدی در شهرک‌های صهیونیست نشین تصویب می‌شود.

شبکه تلویزیونی رسمی رژیم صهیونیستی «کان» گزارش داد، کمیته فرعی شهرک‌سازی وابسته به مدیریت شهری این رژیم ۳۱ طرح ساخت و ساز کوچک را تصویب کرد که برخی به طور کامل اجرا شده و برخی نیز در دست اجرا هستند.

براساس گزارش این منبع از جمله طرح‌های مصوب ساخت یک مدرسه خصوصی در شهرک "الکانا"، یک مجتمع تجاری در شهرک «میشور ادومیم» وابسته به شهرک "معالیه ادومیم" در شرق قدس و بقیه واحدهای مسکونی در شهرک «یتسهار» در جنوب «نابلس» هستند.

از سوی دیگر، شورای موسوم به «یشع» وابسته به شوراهای شهرداری در شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری با ابراز نارضایتی از میزان طرح‌های به تصویب رسیده از این کمیته خواسته است با برگزاری دوباره جلسه طرح‌هایی بزرگ‌تر در همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را تصویب کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی چند روز پیش از آن که "جوبایدن"رییس جمهوری آمریکا در ژانویه گذشته سوگند ریاست جمهوری بخورد، طرح ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در ۶ شهرک صهیونیست‌نشین را به تصویب رسانده بود.

به دنبال این اقدام، «یائیر لاپید» وزیر خارجه فعلی رژیم صهیونیستی که در آن زمان رهبر اپوزیسیون کابینه نتانیاهو بود، با انتقاد از تصمیم دولت بی‌بی گفته بود که این یک اقدام غیر مسؤولانه است، چرا که دولت بایدن هنوز دولت ایالات متحده را به دست نگرفته است و دولت نتانیاهو ما را به سوی یک رویارویی غیر ضروری سوق می‌دهد.

وی گفته بود: کابینه‌ دوراندیش یک جنگ غیر ضروری را شروع نمی‌کند.

کابینه بنت ۱۳ ژوئن (۲۳ خردادماه) سوگند یاد کرده است.

براساس گزارش رسانه‌ها بنت با لاپید به این توافق رسیدند، بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست وزیر باشد و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را عهده‌دار شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها