حمله رسانه ای؛ آخرین تقلای آمریکا قبل از شکست در برابر محور مقاومت

حمله رسانه ای؛ آخرین تقلای آمریکا قبل از شکست در برابر محور مقاومت
پنج‌شنبه 3 تير 1400 - 15:46

کارشناسان بر این باورند که توقیف تارنماهای شبکه های محور مقاومت توسط آمریکا، تلاشی شکست خورده برای جلوگیری از نشر بیداری در کشورهای عربی و اسلامی است.

العالم- نظرکده

برخی از اصحاب رسانه ضمن انتقاد به این رفتار آمریکا، آن را تنها کشوری دانستند که بر خلاف قوانین بین المللی، در صدد است قوانین داخلی خود را برای اجرا در خارج از مرزهای جغرافیایی و سیاسی خود به ملت ها تحمیل کند.

به باور تحلیلگران سیاسی، تلاش آمریکا برای سرکوب صدای محور مقاومت به چند دلیل است، ازجمله اینکه لابی صهیونیستی رسانه ها را یک پایگاه نظامی تمام عیار می داند بنابراین طی جنگی واقعی به آنها حمله می کند".

دومین دلیل به گفته تحلیلگران، اتاق های تاریکی است که فهمیده اند ذهنیت شکست خورده ای که جهان اسلام از خود در مقابل "اسرائیل" داشت به صورت استراتژیکی تغییر کرده و رسانه های اسلامی سهم عمده ای در شکل دهی مجدد به تفکرات عربی داشته اند. این تفکر جدید، روند تغییر نگاه ها را در کشورهای عربی کلید زده و پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی درحال ظهور است. به همین دلیل آمریکا تصمیم گرفت به این رسانه ها حمله کند تا وضعیت را به حالت قبلی برگرداند.

کارشناسان سایت های اینترنتی خاطرنشان می کنند که 33 تارنمای مسدود شده توسط آمریکا، از تارنماهای موثر در پوشش اخبار محور مقاومت بودند و این مسئله رژیم صهیونیستی را به شدت خشمگین کرده بود و فعالیت موثر این رسانه ها در جلوگیری از اجرای نقشه های رژیم اشغالگر در منطقه الشیخ جراح بر خشم آن افزود. لذا این اقدام متجاوزانه با اتفاق نظر آمریکا و "اسرائیل" انجام شد.

مسئولین شبکه آفاق بیان داشتند که دولت آمریکا از سوی دیگر، ادبیات تندروی، تکفیر و حتی قتل در سایت های متعلق به گروهک های تروریستی معروف را به راحتی نادیده می گیرد.

آنها خاطرنشان کردند که این مسئله نشان می دهد که سایت های مذکور بازوی رسانه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی اند و راه را برای اتمام پروژه شان در منطقه هموار می کنند".

اصحاب رسانه تاکید می کنند که شبکه های توقیف شده توسط آمریکا توانسته اند تاثیر گسترده ای بر میدان های نبرد و بر مردم جوامع عرب و مسلمان بگذارند و پروژه آمریکایی-صهیونیستی را با امکانات هنگفتش، به رغم امکانات محدود خود ناکام بگذارند.

پربیننده ترین خبرها