درخواست 8 نهاد بین‌المللی برای تحقیق درباره نقش احتمالی مصر در قتل خاشقجی

درخواست 8 نهاد بین‌المللی برای تحقیق درباره نقش احتمالی مصر در قتل خاشقجی
پنج‌شنبه 3 تير 1400 - 19:21

هشت سازمان بین‌المللی حقوق بشری از دولت آمریکا خواسته‌اند درباره نقش احتمالی مصر در قتل وحشیانه روزنامه‌نگار منتقد عربستانی تحقیق کند.

العالم- مصر

به گزارش العالم به نقل از بی‌بی‌سی عربی، سازمان‌های حقوقی، از جمله دیده‌بان حقوق بشر، خبرنگاران بدون مرز، هیومن ویچ ووتش، رابرت جی کندی و انجمن حمایت از روزنامه‌نگاران، با اشاره به گزارشی از یاهونیوز مبنی بر اینکه تیم قتل "جمال خاشقجی" پیش از ورود به استانبول در اکتبر 2018 توقف کوتاهی در مصر برای دریافت موادمخدر غیرقانونی داشت که در قتل این منتقد سعودی استفاده شد، از دولت واشنگتن خواسته‌اند درباره مشارکت احتمالی مقام‌های مصری در این جنایت تحقیق کنند.

طبق گزارش یاهونیوز، این موادمخدر ساعاتی بعد به بازوی چپ جمال خاشقجی تزریق شد و دقایقی بعد جان این ستون‌نویس واشنگتن‌پست و منتقد سرسخت "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی را گرفت.

سازمان‌های حقوقی مذکور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) درباره قتل خاشقجی بر نقش مصر در این قتل متمرکز نشده است.

در همین حال، "عباس کامل" رئیس اطلاعات مصر در روزهای آتی برای ملاقات با مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و همچنین اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا راهی واشنگتن می‌شود.

برخی منابع به یاهونیوز گفتند که شماری از سناتورها برای سوال از عباس کامل درباره توقف تیم قتل خاشقجی در قاهره و اینکه آیا مقام‌های اطلاعاتی مصر در تامین و دریافت این موادمخدر دست داشته‌اند یا خیر آماده می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها