ترور فعال سیاسی فلسطینی؛ خشم ها و اعتراض ها

ترور فعال سیاسی فلسطینی؛ خشم ها و اعتراض ها
جمعه 4 تير 1400 - 08:40

پایگاه ها و شبکه های اجتماعی اخبار ترور و کشته شدن نزار بنات فعال سیاسی فلسطینی توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را با جدیت دنبال می کنند.

العالم داغهای مجازی

گروههای فلسطینی و سازمان های جامعه مدنی ترور و کشتن نزار بنات فعال سیاسی فلسطینی، را به شدت محکوم کرده و خواهان تشکیل کمیته مستقلی برای تحقیق در این باره شدند.

صبح پنجشنبه (3 تیر ماه) اعلام شد که نزار بنات کنشگر سیاسی فلسطینی در شهر الخلیل واقع در کرانه غربی پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، فوت کرده است.

به دنبال این واقعه مردم خشمگین در دو شهر الخلیل و رام الله در کرانه باختری دست به تظاهرات زده و از دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان فلسطین) خواهان تشکیل کمیته رسمی تحقیق برای روشن شدن دلائل مرگ وی شدند.

نزار به انتقادهای تندش از تشکیلات خودگردان مشهور است و آخرین مورد از فعالیت وی، ویدئویی بود که در آن خواسته بود فساد قرارداد واکسیناسیون کرونا میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی افشا شود.

خانواده نزار بنات تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول این حادثه دانسته و نهادهای امنیتی این تشکیلات را به جنایت قتل وی با ضربات شدید متهم کردند.

گروهها و سازمان های جامعه مدنی نیز به شدت این مساله را محکوم کرده و خواهان تشکیل کمیته مستقل تحقیق برای بررسی جزئیات این قتل شدند و این در حالی است که هنوز تشکیلات خودگردان هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین نیز با صدور بیانیه ای ، تشکیلات خودگردان را مسئول ترور نزار بنات فعال و مخالف مدنی دانست و گفت: " این حادثه بار دیگر نقش تشکیلات خودگردان فلسطین و نهادهای امنیتی آن را در زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان از طریق تلاش برای بستن دهانها، پیگرد، بازداشت و قتل منتقدان مطرح می کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) نیز ترور نزار بنات توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان را محکوم کرد و فوزی برهوم سخنگوی این جنبش گفت: این جنایت برنامه ریزی شده اهداف و عملکرد تشکیلات و نهادهای امنیتی اش را نسبت به فعالان مخالف و مخالفان سیاسی خود نشان می دهد و حماس، محمود عباس را مسئول تبعات و نتائج این حادثه دانست.

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز این اقدام را جنایتی دانست که به شهادت نزار منجر شده است .

وی افزود: اقدامات در حالی علیه وی شدت گرفت که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در همه شهرهای کرانه باختری در حال انجام است و بی گناهان در ایست و بازرسی ها کشته می شوند.

سفین کون نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز از کشته شدن نزار بنات ابراز تاسف و اندوه کرد و خواهان تحقیقات فروی کامل، مستقل و شفاف در این باره شد.

دو هشتگ # نزار بنات و # نزار شهید در بیشتر کشورهای عربی ترند شده و کاربران با خشم به تشکیلات خودگردان فلسطین تاختند و نزار بنات را شهید سخن حق دانسته و خواهان محاکمه عادلانه عاملین این حادثه شدند.

پربیننده ترین خبرها