واکنش حماس به ترور کنشگر سیاسی فلسطینی به دست تشکیلات خودگردان

واکنش حماس به ترور کنشگر سیاسی فلسطینی به دست تشکیلات خودگردان
پنج‌شنبه 3 تير 1400 - 13:48

یکی از رهبران جنبش حماس "جنایت ترور نزار بنات کنشگر سیاسی و کاندید انتخابات پارلمانی توسط دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان" را محکوم کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس در گفتگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: ترور بنات نزار بنات کنشگر سیاسی و کاندید انتخابات پارلمانی فلسطین، نشان دهنده سیاست خونین تشکیلات خودگردان در تسویه حساب خود با دیگران است.
این عضو برجسته حماس، ضمن اینکه محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگران را مسئول اصلی این جنایت دانست، خواستار محاکمه قاتلان بنات شد.

صبح امروز پنجشنبه اعلام شد که نزار بنات کنشگر سیاسی فلسطینی در شهر الخلیل واقع در کرانه غربی پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، فوت کرده است.
سردار جبرین البکری شهردار الخلیل مرگ این کنشگر سیاسی پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی فلسطین را تایید کرد.

مهند کراجه نماینده سازمان "وکلا برای عدالت" نیز اعلام کرد که دادستانی عمومی وفات بنات را پس از دستگیری اش توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، تایید و به فرید الاطرش رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرده است.
خانواده بنات در این باره خاطرنشان کردند که نیروهای امنیتی ساعت 3:30 بامداد به خانه او هجوم آوردند. به گفته آنها بنات توسط حدود 20 نظامی مورد ضرب و جرح قرار گرفت و درحالیکه زنده بود و فریاد می زد دستگیر شد.

آنها آنچه برای نزار اتفاق افتاد را یک ترور از پیش طراحی شده دانستند که طی آن به محل زندگی او حمله شد، در خواب سر او را به شدت با باتوم مضروب کردند و به محض بیدار شدن به او اسپری فلفل پاشیده اند.

خانواده این کنشگر سیاسی افزودند که نزار بر اثر ضرب و شتم در داخل خانه برای لحظاتی از هوش رفت و پس از به هوش آمدن به صورت برهنه دستگیر شد و توسط 25 نیروی متعلق به دو دستگاه امنیتی تشکیلان خودگردان فلسطین به مکان نامعلومی برده شد.

نزار بنات کنشگر سیاسی فلسطینی

آنها خواستار تشکیل کمیته تحقیقاتی شامل افرادی از سازمان های حقوقی و خانواده قربانی شدند تا ترور بنات توسط تشکیلات خودگردان را به اثبات برسانند.

نزار بنات در زمینه انتقاد به تشکیلات خودگردان فلسطین و افشای فساد آن فعالیت می کرد و همین مسئله برای تحت تعقیب قرار گرفتن او توسط دستگاه های امنیتی کافی بود.

این کنشگر سیاسی از ساکنان الخلیل واقع در جنوب کرانه غربی فلسطین بود و در زمینه نجاری و طراحی دکور فعالیت می کرد.

پربیننده ترین خبرها