گزارش خبرنگار العالم از درگیری های خونین نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن+ ویدیو

جمعه 4 تير 1400 - 10:25

برخی شهرهای جنوبی یمن شاهد هرج و مرج و درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های مزدورِ امارات است که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از جمله غیرنظامیان منجر شده است.

العالم- یمن

خبرنگار العالم در یمن گزارش داد، در آستانه توافق گروه‌های شبه‌نظامیِ تحت حمایت امارات و سعودی در مناطق جنوبی یمن، شهر عدن به‌ویژه شهرک‌ "الشیخ عثمان" و مناطق حومه آن از "جوله کالتکس" گرفته تا "الکراع"، شاهد درگیری‌های شدید و خونینی میان گروه‌های مورد حمایت امارات شده است. در جریان این درگیری‌ها که از تسلیحات سبک و سنگین استفاده می‌شود تعدادی از این نیروها کشته و یا زخمی شدند و همچنین تلفات جانی و مالی نیز به غیرنظامیان وارد شده است.

"عفیف الذبحانی" فعال سیاسی در این‌باره می‌گوید: "درگیری‌ها در شهر عدن و کشته و زخمی شدن افزون بر 30 مزدور تحت حمایت امارات در حالی در جریان است که مردم در جنوب خواستار خروج اشغالگران و به‌ویژه در حضرموت، لحک و دیگر مناطق اشغالی هستند."

شهر المکلا در استان حضرموت نیز شاهد هرج و مرج و درگیری‌های مسلحانه میان زندانیان امنیتی و عناصر امنیتی است و زندانیان تلاش می‌کنند با ایجاد خشونت و درگیری، از بازداشتگاه‌ها فرار کنند.

استان لحج نیز یکی دیگر از مناطقی است که هرج و مرج و درگیری‌های مسلحانه میان شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات در آن حاکم شده است.

به عقیده بسیاری، هرج و مرج و تشدید درگیری‌ها میان مزدوران ائتلاف اشغالگر در این بازه زمانی سناریوی کشورهای متجاوز برای رویارویی با اراده مردمی است که بر مقابله با اشغالگران و اخراج آنها از یمن تأکید دارند.

پیش از درگیری های اخیر میان نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن، این نیروهای مورد حمایت ابوظبی با نظامیان تحت حمایت سعودی و "عبدربه منصور هادی" رئیس‌جمهور مستعفی یمن درگیر بودند.

"علی عبدالله الکثیری" سخنگوی "شورای انتقالی جنوب" اوایل هفته جاری اعلام کرده بود که به دلیل ربوده شدن برخی افراد این شورا از سوی وابستگان به دولت منصور هادی، توافق ریاض عملا به حالت تعلیق در آمده است، اما وی روز سه‌شنبه در بیانیه دیگری از موافقت طرف‌های این توافق برای بازگشت دولت هادی به عدن خبر داد.

پربیننده ترین خبرها