گاف وزیر خارجه عربستان و افشای پشت پرده موضع ریاض نسبت به رژیم صهیونیستی

گاف وزیر خارجه عربستان و افشای پشت پرده موضع ریاض نسبت به رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 3 تير 1400 - 09:39

حکومت عربستان همواره درصدد است از هر فرصتی برای تطهیر وجهه خود و پوشاندن جنایت هایش علیه ملت های همسایه چون یمن، سوریه و عراق استفاده کند، اما اغلب اوقات در لحظات حساس، رسوایی آن با لغزش زبانی مسئولانش آشکار می شود.

العالم- کشکول

روز گذشته "فیصل بن فرحان" وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که تغییر رژیم "اسرائیل" باعث ایجاد نگرشی مثبت تر نسبت به روند صلح با فلسطینی ها شود. او ادعا کرد که روابطی میان عربستان و رژیم اشغالگر وجود ندارد، درحالیکه رسانه های عربی و عبری بارها از دیدارهای مقامات سعودی با مسئولین موساد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی پرده برداشته اند.

بن فرحان طی یک کنفرانس خبری در وین با همتای اتریشی خود الکساندر شالنبرگ، در پاسخ به سوالی در مورد موضع عربستان نسبت به دولت جدید رژیم "اسرائیل" به نخست وزیری نفتالی بنت ادعا کرد که روابطی میان عربستان و این رژیم وجود ندارد لذا تغییر دولت در آن تاثیری بر ریاض ندارد. وی افزود: ریاض امیدوار است که نگرش مثبت تری نسبت به روند صلح بوجود بیاید.

از نظر کارشناسان مسائل منطقه، این موضع بن فرحان بخشی از تلاش عربستان برای پوشاندن جنایات خود علیه ملت های منطقه و پنهان کردن روابط ریاض با تل آویو است. به عقیده آنها ریاض هنوز به صورت کامل از سیاست دولت جدید رژیم اشغالگر که با سیاست های متحد آل سعود و پدرخوانده شهرک سازی و قلدری یعنی بنیامین نتانیاهو مخالف است، آگاه نیست.

وزیر خارجه عربستان، کشمکش اسرائیل-فلسطین را موجب ایجاد بی ثباتی در منطقه دانست. ناظران موضع او را همان لغزش زبانی دانستند که کاملا با رفتارهای نظام سعودی و دولت های عادی ساز علیه قضیه فلسطین همخوانی دارد. از آغاز بحران اخیر در منطقه الشیخ جراح فلسطین و نبرد "شمشیر القدس" که در آن جناح های مقاومت فلسطین ارتش رژیم اشغالگر را شکست دادند، نظام عربستان تحریک کننده اصلی جهان علیه مقاومت بود که با سکوت خود در مقابل کشتار و ویرانی علیه مردم غزه و بستن دهان عربستانی های هم صدا با قضیه فلسطین در شبکه های اجتماعی، آشکار شد.

پیش از آن الی کوهن وزیر دستگاه جاسوسی سابق رژیم صهیونیستی به روزنامه یدیعوت احرونوت گفته بود که فکر می کند "قطر، عربستان، سلطنت عمان و نیجریه کشورهایی هستند که روابط خود با "اسرائیل" را عادی سازی خواهند کرد". وی افزود:" دولت های مایل به عادی سازی می خواهند از موضع دولت جدید آمریکا درمورد امضای معاهده مذکور با "اسرائیل" و دیدگاه آن درمورد قرارداد هسته ای با ایران مطلع شوند".

گفتنی است که سال گذشته رژیم صهیونیستی توافق عادی سازی با امارات، سودان، بحرین و مراکش را تحت نظارت حکومت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، امضا کرد.

پربیننده ترین خبرها