فراکسیون فلسطینی خواستار برکناری دولت تشکیلات خودگردان شد

فراکسیون فلسطینی خواستار برکناری دولت تشکیلات خودگردان شد
جمعه 4 تير 1400 - 16:04

نمایندگان فراکسیون «التغییر و الاصلاح» فلسطین ضمن درخواست برای برکناری دولت کنونی تشکیلات خودگردان، تأکید کردند که این دولت تخلفات بسیاری انجام داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

نمایندگان فراکسیون «التغییر و الاصلاح» فلسطین به شدت «قتل عمدی نزاربنات، فعال سیاسی-اجتماعی] توسط سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان» را محکوم کرد.

این فراکسیون با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند، این عملیات –از بازداشت و ضرب و شتم گرفته تا مرگ- فقط بدین سبب بود که نزار با تشکیلات خودگردان و سیاستهای آن مخالف بود.

خبرگزاری صفا ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تصمیم انحلال شورای قانون‌گذاری، تصمیم درست و قانونی نبود؛ زیرا «باعث ایجاد خلأ قانونی و افزایش یکجانبه‌گرایی، دیکتاتوری، رفتار پلیسی و سرکوب توسط سرویسهای امنیتی تشکیلات خودگردان شد».

این فراکسیون تأکید کرد که باید فورا شورای قانونگذاری فعالیتهای خود را از سر بگیرد تا بتواند نقش کارآمدی را ایفا کند که ملت فلسطین خواستار آن است.

فراکسیون مذکور همچنین خواستار برکناری دولت کنونی تشکیلات خودگردان شد؛ دولتی که «تخلفات بسیاری انجام داد و آخرین موارد آن، رسوایی واکسنها و قتل بنات بود».

التغییر و الاصلاح تأکید کرد که باید نشست فوری برای تشکیل دولت وفاق ملی موقت برگزار شود؛ دولتی که مورد اعتماد بوده و بر برگزاری انتخابات نظارت داشته باشد.

این فراکسیون خواستار تشکیل کمیته تحقیق مستقل و متشکل از نهادها و شخصیتهای حقوقی شد؛ مشروط به اینکه هیچ فرد دولتی در این کمیته حضور نداشته باشد.

در این بیانیه از تشکیلات خودگردان و همه گروههای فلسطینی خواسته شد که آشتی ملی انجام دهند و به اختلافات پایان دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها