هشدار آمریکا به کشورهای عرب: نباید با سوریه رابطه برقرار کنید 

هشدار آمریکا به کشورهای عرب: نباید با سوریه رابطه برقرار کنید 
شنبه 5 تير 1400 - 07:45

آمریکا به کشورهای عرب درباره عادی سازی روابط با سوریه هشدار داد. 

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به کشورهای عرب نسبت به عادی سازی روابط با سوریه هشدار داد.

جوی هود،دستیار امور خاور نزدیک وزارت امور خارجه ایالات متحده در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدام احتمالی برخی از کشورهای عرب متحد آمریکا برای عادی سازی روابط با سوریه در اظهاراتی مضحمک گفت: آمریکا از این کشورها می‌خواهد «با دقت بسیار جنایات اعمال شده توسط حکومت سوریه بر مردم طی دهه گذشته» را مد نظر داشته باشند.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در اظهاراتی عجیب، به تلاش‌های حکومت سوریه برای جلوگیری از دسترسی مردم به کمک‌های بشردوستانه در مناطق مختلف این کشور اشاره کرد.

جوی هود تصریح کرد، البته باید اضافه کنم که ما [قانون] تحریم‌های سزار را داریم. این قانونی است که از پشتیبانی گسترده از سوی هر دو حزب در کنگره برخوردار است و دولت [بایدن] آن را دنبال می‌کند.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد: بنابراین، کشورها و بنگاه‌های تجاری باید خیلی مراقب باشند که هرگونه تراکنش احتمالی، آنها را در معرض تحریم‌های ایالات متحده قرار ندهد.

جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از نیم میلیون نفر کشته و شمار بیشتری زخمی و ناپدید برجای گذاشته است. حدود هفت میلیون نفر از شهروندان در داخل سوریه جابجا شده و بیش از پنج و نیم میلیون سوری از کشور خود گریخته‌‌اند که بیشتر آنها در ترکیه، لبنان و اردن اقامت دارند. دولت سوریه در دو سال اخیر توانسته است بخش وسیعی از مناطق این کشور را تحت کنترل بگیرد.

پربیننده ترین خبرها