اسیر فلسطینی پس از 53 روز اعتصاب غذا به کما رفت

اسیر فلسطینی پس از 53 روز اعتصاب غذا به کما رفت
شنبه 5 تير 1400 - 16:07

اعتصاب غذای «غضنفر ابوعطوان» اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه - ۲۶ ژوئن) وارد پنجاه و سومین روز شد. 

العالم - فلسطین اشغالی

به نوشته پایگاه خبری«فلسطین الیوم»، اعتصاب غذای این اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری از سوی رژیم صهیونیستی امروز وارد پنجاه و سومین روز خود شد این در حالی است که هشدارهای زیادی درباره وضعیت جسمی او وجود دارد.

«منقذ ابوعظوان» رئیس دفتر سازمان اسرا و آزادگان در بیت‌لحم می‌گوید که این اسیر فلسطینی در بیمارستان صهیونیستی «کابلن» به کمار فته و وضعیت جسمی او هنوز وخیم است.

از سوی دیگر، خانواده این اسیر می‌گویند که فرزندشان به دلیل وخامت وضعیت جسمانی دیگر قادر به تکلم نیست و مسئولیت کامل این امر به گردن مقامات اشغالگر است.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دو روز پیش، پس از درخواست دادستانی این رژیم و با استناد به گزارش های پزشکی که حاکی از آن است که واقعاً زندگی این زندانی در خطر است، به تعلیق قرار بازداشت اداری علیه ابوعطوان رأی داد.

«حسن عبدربه» مشاور اطلاع‌رسانی سازمان اسرا و آزادگان، پیشتر گفته بوده که ابوعطوان که از اکتبر سال گذشته در بازداشت اداری به سر می‌برد از لاغری، خستگی مفرط، سرگیجه دائمی و درد مفاصل رنج می‌برد.

تعداد اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل حدود ۵ هزار ۳۰۰ نفر تخمین زده شده‌اند که براساس نهاد‌های مسئول امور اسرا ۵۲۰ نفر در بازداشت اداری به سر می‌برند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها