شهید نزار بنات؛ مبارزی که از تمام ایدئولوژی های ساختگی رها گشت

شهید نزار بنات؛ مبارزی که از تمام ایدئولوژی های ساختگی رها گشت
شنبه 5 تير 1400 - 17:11

قتل وحشیانه شهید نزار بنات به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، فقط برای خاموش کردن صدای مخالفان نبود، بلکه پیامی به تمام کسانی است که هنوز جرات اعتراض داشتند و نیز پیامی برای اطمینان دهی به رژیم اشغالگر است مبنی بر آنکه هماهنگی های امنیتی همچنان ادامه دارد و همچنین پیامی به آمریکاست که پیروزی های مقاومت در نبرد سیف القدس تاثیری بر رویکردهای تشکیلات خودگردان نخواهد داشت.

العالم ـ کشکول

خانواده شهید بنات گوشه ای از قتل وحشیانه او را برملا کردند، آنها تاکید کردند که یگانی امنیتی متشکل از 27 نفر از سرویس امنیت و اطلاعات ساعت 3:30 بامداد به منزل شهید نزار بنات یورش بردند و او را کتک زدند و به محض اینکه از خواب بیدار شد، اسپری فلفل به صورت او پاشیدند.

او از شدت ضرب و جرح بی هوش شد، سپس به مکانی نامعلوم منتقل شد و زمانی که به بیمارستان انتقال داده شد، جانش را از دست داده بود.

این نخستین بار نیست که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان شهید بنات را بازداشت می کنند و او را مورد ضرب و جرح قرار می دهند. او پیش از این 7 بار دیگر نیز بازداشت شده بود اما این بار دستورات صادر شده فقط برای بازداشت او نبوده است بلکه آنها خواهان ترورش بودند، خانواده شهید بنات خواستار بازداشت عاملان ترور فرزندشان شدند.

آنها ماهر ابوحلاوی نایب رییس دستگاه امنیتی در خلیل را مسئول کامل این اقدام می دانند.

خانواده بنات به گفته پسرعمویش عمار، خواستار تشکیل کمیته تحقیق و برکناری جبریل البکری استاندار الخلیل و تحویل دادنش به کمیته تحقیق به منظور اتخاذ تدابیر قانونی لازم شدند. زیرا او از عملیات ترور اطلاع داشت. خانواده بنات به کمیته تحقیقی که تشکیلات خودگردان تشکیل داده، اعتمادی ندارند. بلکه فقط نتایج تحقیق "هیات حقوق بشر" و "موسسه الحق" را می پذیرند.

مادر شهید بنات تاکید کرد که فرزندش از دو ماه پیش از سوی عناصر سرویس امنیتی تحت تعقیب بوده است. پس از آنکه ویدئویی درحساب رسمی خود در فیس بوک تحت عنوان "چه کسی در پس پرده قرارداد واکسن ها قرار دارد"، منتشر کرد. . او تشکیلات خودگردان را متهم کرد که با جان مردم فلسطین معامله می کند. زیرا مقامات رژیم صهیونیستی از توافق خود با تشکیلات خودگردان برای تحویل دادن حدود یک میلیون واکسن کرونا خبر دادند که تاریخ آنها به زودی منقضی خواهد شد. و در پایان سال جاری، صهیونیست ها همان مقدار واکسن را از شرکت سازنده تحویل خواهند گرفت.

ویدئوی شهید بنات این رسوایی را فاش کرد؛ این امر سبب شد تا تشکیلات خودگردان تحت فشار افکار عمومی فلسطین، از تحویل گرفتن واکسن ها خودداری کند.

مشارکت گسترده فلسطینی ها در تشییع پیکر پاک مبارز و مقاوم شهید نزار بنات از محبوبیت گسترده او در میان ملت فلسطین پرده برداشت.

شهید بنات از تمام ایدئولوژی های جعلی آزاد گشت؛ ایدئولوژی هایی که به جای انسجام و هماهنگی، تفرقه و دشمنی ایجاد می کنند.

تنها ایدئولوژی او مقابله با اشغالگر است. این امر عامل نزدیکی او به تمام احزاب و گروهها و شخصتیهای فلسطینی است. او به میزان نزدیکی این گروه ها به ایدئولوژی اش در مقابله با صهیونیستها، به این احزاب و گروه ها نزدیک می شد. او به مناصب و القاب پرطمطراق اهمیتی نمی داد. تنها ایدئولوژی او مقاومت است و به دیگر مسائل وقعی نمی نهاد.

پربیننده ترین خبرها