انتقاد عفو بین الملل از اقدامات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها علیه معترضان فلسطین

انتقاد عفو بین الملل از اقدامات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها علیه معترضان فلسطین
يکشنبه 6 تير 1400 - 02:42

سازمان عفو بین الملل پلیس اشغالگر رژیم صهیونیست را به ارتکاب اقدامات بی رحمانه علیه معترضان صلح طلب فلسطینی در قدس اشغالی متهم می کند.

العالم -فلسطین اشغالی

به گزارش میدل ایست مانیتور، عفو بین الملل در گزارش خود متذکر شد که پلیس اسرائیل مجموع تخلفات از جمله استفاده از نیروی غیرقانونی علیه معترضان صلح طلب، دستگیری گسترده و در معرض شکنجه و سایر بدرفتاری ها علیه فلسطینیان در اسرائیل و قدس اشغالی انجام داده است.

سازمان عفو بین الملل پس از دریافت گزارش شاهدان و تجزیه و تحلیل ۴۵ فیلم و سایر رسانه های دیجیتال و همچنین مستندی از خشونت اسرائیل که منجر به زخمی شدن صدها فلسطینی و کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله شد، دریافت که اقدامات پلیس اسرائیل سرکوبگر و تبعیض آمیز بوده است.

طبق گزارش عفو بین الملل، پلیس اسرائیل نتوانسته از شهروندان فلسطینی در برابر حملات پیش بینی شده گروه های برتری طلب یهودی مسلح محافظت کند.

براساس گزارش این سازمان، پلیس برای پراکنده کردن تظاهرات فلسطینیان در بیت المقدس شرقی و همچنین حمله به غزه از نیروی غیرضروری و بیش از حد استفاده کرده است، در حالی که برتری طلبان یهودی اجازه داشتند آزادانه تظاهرات را سازماندهی کنند.

به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی، درگیری نظامی میان ارتش اشغالگر و گروه‌های مقاومت در غزه آغاز شد که ۱۲ روز به طول انجامید و با اعلام آتش بس در سحرگاه ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) به پایان رسید.

از زمان توقف جنگ ۱۲ روزه غزه، رژیم صهیونیستی همواره از عمل به برخی تعهدات خود از جمله ورود مصالح ساختمانی و کمک‌های مالی قطر و ... به غزه طفره می‌رود، به همین جهت گروه‌های مقاومت بارها نسبت به ازسرگیری درگیری‌ها در صورت ادامه این وضعیت، هشدار داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها