درخواست فلسطین از دادگاه لاهه برای اولویت‌دهی به پرونده جنایت‌های اسرائیل

درخواست فلسطین از دادگاه لاهه برای اولویت‌دهی به پرونده جنایت‌های اسرائیل
يکشنبه 6 تير 1400 - 18:33

وزارت خارجه فلسطین از دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا سریعا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در قدس رسیدگی کند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای از «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا پرونده‌های ارسالی دولت فلسطین و اجرای تحقیقات درباره آن را در اولویت قرار دهد.

وزارت خارجه فلسطین خواستار تسریع در آغاز اجرای تحقیقات در جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه شهر قدس بویژه کوچاندن اجباری شهروندان فلسطینی از محله شیخ جراح و شهرک سلوان، شد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود آورده است که تحرکات خود در سراسر جهان و مراکز تصمیم‌ساز را با هدف رسوا کردن جنایت‌ها و تجاوزات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه ملت فلسطین، قدس، اماکن مقدس و شهروندان فلسطینی را گسترش می‌دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا نظام حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین را فعال کرده و آن را فورا اجرایی کند.

مارس گذشته دیوان کیفری بین‌المللی از آغاز اجرای تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

سال ۲۰۱۸ فلسطین سه پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعم از شهرک‌سازی، اسرا و تجاوزات علیه غزه در سال ۲۰۱۴ را به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع داد.

محله الشیخ جراح تقریبا هر روز شاهد تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان علیه اهالی این محله و فلسطینیانی است که با آن‌ها اعلام همبستگی کرده‌اند.

۸۶ خانواده فلسطینی در شهرک سلوان که تعداد آن‌ها بیش از ۷۲۵ نفر است با خطر کوچ اجباری از سوی رژیم صهیونیستی مواجه هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها