خیزش مجدد «المهره» یمن برای اخراج اشغالگران سعودی و اماراتی

خیزش مجدد «المهره» یمن برای اخراج اشغالگران سعودی و اماراتی
دوشنبه 7 تير 1400 - 16:53

یمنی‌های به حضور گسترده خود در تظاهرات استان المهره و انجام فعالیت‌های مستمر در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به حضور نیروهای اشغالگر سعودی و اماراتی و جنایات آنها در یمن، همواره صدای خود را به گوش جهانیان می‌رسانند.

العالم- داغ‌های مجازی

یمنی‌ها هشتگ "#المهره سه سال علیه اشغالگری"، را در اعتراض به حضور نظامی سعودی و امارات در این استان و نیز عهدشکنی‌های ریاض و عدم پایبندی آن به تعهداتش در چارچوب توافقی که بعد از موج اول اعتراضات حاصل شد، ایجاد کرده‌اند.

ناظران امور یمن می‌گویندريال موج جدید تظاهرات از شهر "الغیضه" مرکز استان آغاز نشده بلکه از بخش‌هایی مانند بخش "المسیله" که نیروهای سعودی و اماراتی و مزدوران‌شان در آنجا مستقر شده‌اند، به راه افتاده است؛ تظاهراتی که پیام هشداری به ریاض و ابوظبی است مبنی بر اینکه دامنه این اعتراضات گسترده خواهد شد.

تظاهرات‌کنندگان که مناطق مختلف المهره بودند، با تجمع مقابل اردوگاه نیروهای سعودی در منطقه المسیله خواستار خروج نیروهای ائتلاف متجاوز از این استان شده‌اند. آنها با حمل پلاکاردهایی علیه ائتلاف متجاوز، اعلام کردند که سواحل المهره، از "الدمخ" تا "حوف"، امروز به اردوگاه‌ها و پادگان‌های سعودی تبدیل شده است. معترضان همچنین بر دفاع از المهره تأکید کردند.

کمیته‌ای که این اعتراضات را سازماندهی کرده، همچنین در پیامی به اهالی دیگر استان‌های جنوبی و به‌ویژه لحج و الضالع، از آنها خواسته‌اند تا فرزندان‌شان را از اردوگاه‌هایی که ائتلاف متجاوز در المهره تاسیس کرده‌اند، خارج کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها