واکنش‌ها به تجاوز آمریکا به مواضع الحشد الشعبی

واکنش‌ها به تجاوز آمریکا به مواضع الحشد الشعبی
دوشنبه 7 تير 1400 - 18:20

مدیر دفتر العالم در بغداد با اشاره به موج گسترده محکومیت تجاوز آمریکا به مواضع تیپ‌های 14 و 46 الحشد الشعبی، اعلام کرد که این حمله در زمانی انجام شد که مبارزان الحشد مشغول انجام ماموریت خود در ممانعت از نفوذ عناصر داعشی از سوریه به عراق بودند.

العالم- عراق

"نوید بهروز" طی گفت‌وگوی مستقیم با تلویزیون العالم اظهار داشت: هیئت الحشد الشعبی بیانیه‌ای درباره حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در غرب الانبار، صادر کرد و اظهار داشت که این تجاوز در ساعت 2 نیمه‌شب و در عمق 13 کیلومتری داخل خاک عراق انجام شد. بدیهی است که آمریکا می‌گوید این حمله در داخل خاک سوریه انجام شد در حالی‌که هدف، عمق خاک عراق در منطقه القائم بود.

این بیانیه با اشاره به شهادت شماری از مبارزان الحشد الشعبی در این جنایت آمریکا، تأکید کرد این حمله منجر به شهادت 4 تن از نیروهای الحشد الشعبی شد که مشغول انجام وظیفه خود در ممانعت از نفوذ عناصر داعشی از سوریه به عراق در چارچوب ماموریت رسمی نیروهای الحشد الشعبی تحت فرماندهی عملیات مشترک بودند.

الحشد الشعبی همچنین بر تحت پیگرد قرار دادن عوامل این حمله در سرزمین عراق تأکید کرد.

خبرنگار العالم در ادامه افزود، خشم و نارضایتی شدید در عراق نست به تجاوز آمریکا علیه الحشد الشعبی حاکم شده است.

نوید بهروز با اشاره به اینکه دولت، الحشد الشعبی را بخشی از ساختار نظامی عراق معرفی می‌کند، اظهار داشت که خشم آمریکا از رژه نظامی الحشد الشعبی که در هفتمین سالگرد تاسیسش برگزار شد، از دلایل این حمله جنایتکارانه بوده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها