دستگیری 4 دانشجوی هندی در ارتباط با انفجار نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی

دستگیری 4 دانشجوی هندی در ارتباط با انفجار نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی
دوشنبه 7 تير 1400 - 19:54

یگان ویژه پلیس دهلی چهار دانشجوی هندی از منطقه جامو و کشمیر را در ارتباط با انفجار اخیر نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو دستگیر کرد.

العالم - آسیا

رسانه‌های هندی از دستگیری چهار شهروند این کشور به اتهام ارتباط با انفجار نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو خبر دادند.

به نوشته روزنامه «بنگلور میرر» یگان ویژه پلیس دهلی در روزهای گذشته چهار دانشجوی هندی از منطقه جامو و کشمیر را در ارتباط با انفجار نزدیک سفارت رژیم اسرائیل در دهلی نو مورخ ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن ۹۹) دستگیر کرد.

به گفته مقام‌های آگاه، این افراد از منطقه «کارگیل» به دهلی نو انتقال داده شده و بعد از چند مرحله بازجویی اینک دربازداشت بسر می‌برند. این منابع مطلع از افشای اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کردند.

در ۲۹ ژانویه سال جاری میلادی بمبی نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو منفجر شد. این انفجار در شرایطی رخ داد که نزدیک این مکان مراسمی با حضور نخست وزیر و مقام‌های دیگر هند در حال جریان بود. دستگاه اطلاعاتی هند بعد برای کسب اطلاعات بیشتردر رابطه با دو مظنون مرتبط با این ماجرا جایزه تعیین کرده بود.

پیشتر گروه «جِیش الهند» مسئولیت این بمب‌گذاری را پذیرفته بود. در آن برهه گفته ‌شد دستگاه انفجاری داخل گلدانی در پیاده‌رو نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی تعبیه شده بود . سخنگوی پلیس دهلی نو اعلام کرد، این حادثه در اثر انفجار یک بمب دست ساز رخ داد و به شیشه‌های سه خودرو که در محل حادثه پارک شده بودند آسیب وارد شده است.

سیزدهم فوریه سال ۲۰۱۲ نیز بمبی در خودروی یکی از کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو کار گذاشته شد که به زخمی شدن این فرد منجر شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها