با تبریک به بنت.. عربستان حلقه فشار بر فلسطین را تنگ تر می کند

با تبریک به بنت.. عربستان حلقه فشار بر فلسطین را تنگ تر می کند
دوشنبه 7 تير 1400 - 21:56

منابع آگاه عربستانی به وبسایت ویکیلیکس سعودی گفتند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در نامه‌ای به «نفتالی بنت» انتخاب وی به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تبریک گفته است.

العالم- در گوشی

چراغ سبز کم سوی بن سلمان به دولت جدید رژیم اشغالگر، سناریوی جدیدی به شمار می رود که ادامه هم‌دستی عربستان در ضدیت با قضیه فلسطین را تایید می کند.

به باور ناظران مسائل منطقه ای، اکنون روشن شده که ریاض برای مدتی طولانی در جایگاه خشونت و تجاوز بر مردم فلسطین و محور مقاومت باقی خواهد ماند.

تحلیلگران سیاسی این مسئله را محتمل می دانند که عربستان پروژه عادی سازی جدیدی را میان کشورهای عربی دیگر و رژیم اشغالگر آغاز کند تا بتواند با حمایت از حکومت بنت و خریدن دوستی او، از وی پل جدیدی برای رسیدن به دولت جدید واشنگتن بسازد.

هر زمان فرصتی برای تغییر رفتار ریاض با کشورهای منطقه بوجود می‌آید، نظام متجاوز درون آن اقدام به ملتهب کردن وضعیت منطقه و هل دادن آن به سوی بحران می کند و زمینه را برای حضور خود با هدف هدایت درگیری – و نه حل آن- فراهم می کند.

این تحولات نشان می دهد که ریاض چه هنگام آرامش رژیم اشغالگر چه هنگام شکست جزئی آن پیوسته به سرکوب قضیه فلسطین کمک می کند که گاه با عادی سازی تحت عنوان صلح در هنگام شکست ابزارهای دیگرش از آن استفاده می کند و گاه از بیم آمریکا دست به این کار می زند.

در اینجا مردم می پرسند: چرا عربستان در محاصره ظالمانه بر غزه و تجاوز به قدس و الشیخ جراح خود را نشان نمی دهد؟

چرا ریاض در قضیه شهرک سازی در کرانه غربی خود را نشان نمی دهد؟ آیا غارت و تجاوز به یک سرزمین نسل کشی نیست؟

فلسطینی ها می گویند که آنچه عربستان و رسانه های گمراه کننده تابعش تبلیغ می کنند هرگز به هدف خود نخواهد رسید. هرکس در میدان نبرد مبارزه کند و پیروز شود، مانند نبرد سیف القدس، می داند که چگونه در جهت حفظ آرمان فلسطین پیش برود.

پربیننده ترین خبرها