بایدن؛ وقیح تر از کوشنر و ترامپ

بایدن؛ وقیح تر از کوشنر و ترامپ
سه شنبه 8 تير 1400 - 22:32

گفته می شود یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی یک وزیر بلند پایه اسرائیلی از زمان علنی شدن عادی سازی روابط با امارات؛ امروز سه شنبه به این کشور رفت.

العالم درگوشی

نمی توان بدون پرداختن به جزئیات روابط اسرائیل و کشورهای عربی عادی سازی و روابط اسرائیل و امریکا و نقش اساسی امریکا در حمایت از این رژیم اشغالگر و تشویق عادی سازان درباره بازگشایی سفارت اسرائیل در امارات سخن گفت.

این حمله آمریکا به الحشد الشعبی با سفر رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی به آمریکا همراه بود اما آیا این حمله خیر مقدم برای آمدن مهمان عزیزی به امریکا در مقابل ریخته شدن خون بی گناهانی است که هزاران کیلومتر از آمریکا فاصله دارند؟ آیا این حمله پیش پرداخت اثبات دوستی امریکا با این رژیم خونریز است و آیا بهای خوشامدگویی به رئیس رژیم صهیونیستی، این است که رئیس جمهوری امریکا باید مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین برای جلب رضایت لابی صهیونیستی اصرار بر به شکست کشاندن برنامه هسته ای داشته باشد. رژیمی که هیچ رئیس جمهوری امریکا نمی تواند تمایلاتش را نادیده گرفته و دستوراتش را اطاعت نکند و با افتخار در آغوشش نیفتد.

برای اطلاع یافتن از جریانات اخیر میان امریکا و رژیم صهیونیستی با حمله امریکا به الحشد الشعبی عراق و امتیازات حاکمان عرب به اسرائیل در برابر پاداش های امریکا باید به جزئیات بیشتری بپردازیم:

**یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به امارات ( کشوری عربی در حاشیه خلیج فارس و از کشورهای عادی ساز عربی که پیش از بحرین نخست وزیری نفتالی بنت را به وی تبریک گفت) با توییت مطلبی، تصویری از خود در هواپیما ، چند ساعت پیش از رسیدن به امارات منتشر کرد و در توضیح آن نوشت :این سفری تاریخی است .

لاپید امروز سه شنبه در قالب تقویت روابط رژیم با کشورهای عربی عادی ساز عملا به همراه نورا الکعبی وزیر فرهنگ امارات سفارت جدید خود را افتتاح کرد .

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر شامگاه یکشنبه پس از دیدار با انتونی بلینکن همتای آمریکایی خود با عبداللطیف الزیانی همتای بحرینی خود در رم دیدار کرد.

** دیدار لاپید با بلینکن یک هفته پس از تماس تلفنی با بلینکن صورت گرفت که طی این تماس بر ضرورت همکاری مشترک به منظور تحکیم تلاشهای سازش میان "اسراییل" و کشورهای عربی و بحث و بررسی پرونده هایی دیگر توافق کردند.

** دیدار لاپید و بلینکن با آمادگی کاخ سفید برای استقبال از رووین ریولین نخست وزیر رژیم اشغالگر همزمان شد. ریولین بنا به دعوت رسمی جو بایدن رییس جمهور آمریکا به منظور روشن شدن برخی ابهامات درخصوص آنکه بایدن شیوه ای متفاوت با شیوه ترامپ در پیش گرفته است، عازم آمریکا شد، با توجه به آنکه این سفر آخرین سفر ریولین قبل از پایان دوره ریاستش در ماه آتی خواهد بود... بایدن در کاخ سفید به گرمی از او استقبال کرد؛ در همان روز امریکا به دستور مستقیم بایدن مواضع حشد الشعبی را هدف گرفت. وزارت دفاع آمریکا مسئولیت حمله را به عهده گرفت و در بیانیه ای تاکید کرد که ارتش آمریکا حملاتی هوایی علیه تاسیسات شبه نظامیان در مناطق مرزی عراق و سوریه انجام داده است.

** قابل ذکر است که این حمله فقط نوعی استقبال آمریکایی ها از رئیس رژیم اسراییل و برای تحکیم دوستی است که امریکایی ها می کوشند در هر مناسبتی این دوستی را به مسئولان اسراییلی اثبات کنند.

** در مقابل نیز ریولین به محض دیدار با بایدن صراحتا از استقبال جو بایدن ابراز خرسندی کرد و روابط امریکا و "اسراییل" را عالی توصیف کرد و اینکه "اسراییل دوستی بزرگتر از امریکا ندارد".

** اظهارات بایدن، ریولین را شگفت زده کرد او حتی خواب آن را نمی دید. او عازم آمریکا شده بود به امید کسب وعده هایی برای کاهش اختلافات میان "اسراییل" و دولت جدید امریکا درخصوص ایران و بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای. اما بایدن که صهیونیستی او کمتر از کوشنر و ترامپ نیست، گفت که به ایران اجازه برخورداری از سلاح هسته ای نخواهد داد.

** اظهارات بایدن سبب شد تا ریولین نیز اعلام کند که اسراییلی ها اینگونه متوجه شدند که دوستی عظیم در کاخ سفید دارند. او "روابط امریکا و اسراییل را عالی خواند و اظهار داشت که اسراییل به بایدن چشم امید بسته است".

یادآور می شود که این آخرین سفر رووین ریولین به آمریکا به عنوان رئیس رژیم اشغالگر خواهد بود؛ زیرا قرار است که در تاریخ 7 جولای آینده این سمت را ترک کند؛ بایدن نیز او را ناامید بازنگرداند تا رضایت و خشنودی صهیونیسم جهانی را کسب کند.

پربیننده ترین خبرها