مقاومت فلسطینی‌ها، صهیونیست‌ها را مجبور به ترک شهرک آویتار کرد

مقاومت فلسطینی‌ها، صهیونیست‌ها را مجبور به ترک شهرک آویتار کرد
جمعه 11 تير 1400 - 22:41

شهرک نشینان صهیونیست تحت فشار و اعتراضات مداوم و یکسره اهالی فلسطینی شهرک بیتا در جنوب نابلس مجبور شدند منطقه تحت اشغال خود را ترک کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال اعتراضات مداوم و شدید اهالی شهرک بیتا در جنوب نابلس به توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این منطقه، شهرک‌نشینان که تازه آنجا را اشغال کرده بودند، مجبور به ترک آنجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شهرک نشینان صهیونیست امروز کانون شهرکی «آویتار» در منطقه جبل صبیح شهرک بیتا در جنوب نابلس را ترک کردند و آخرین خودروهای آنها تا امشب آنجا را ترک کردند.

کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و شهرک نشینان برای تخلیه موقت اویتار توافق کردند که به موجب این توافق آنها این شهرک را تخلیه می کنند بدون اینکه کانکس ها و بناهای آنجا تخریب شود.تا زمانی که "حقوق مالکیت" آن مجددا توسط وزارت جنگ رژیم اشغالگر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

حدود پنجاه خانواده از شهرک نشینان صهیونیست از یک ماه پیش به آویتار نقل مکان کردند البته احداث این کانون شهرکی توسط مقامات رژیم صهیونیستی تأیید نشده است.

در حملات نظامیان صهیونیست به معترضان فلسطینی در شهرک بیتا در جنوب نابلس تاکنون چهار فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی یا استنشاق گاز اشک آور آسیب دیدند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز امروز نوشت شهرک نشینان به طور انفرادی یا با اتوبوس اما نه به شکل یک کاروان کانون شهرکی آویتاررا ترک کردند تا یک پیروزی برای فلسطینی ها به تصویر کشیده نشود.

جوانان شهرک بیتا در جنوب نابلس طی چند هفته اخیر با عملیات خشم شبانه به مقابله با شهرک‌سازی که در حال نفوذ به سرزمین‌های آنهاست، رفتند.

خشم شبانه به نوعی مکمل مبارزه با اشغالگران در روز است و شرکت‌کنندگان در این امر، با استفاده از لاستیک‌های به آتش کشیده شده، پخش صدای بلند از بلندگوها، نور و لیزرهای قوی توجه و تمرکز سربازان صهیونیست را که از شهرک‌نشینان حمایت می‌کنند، پرت می‌کنند و از بشکه‌های انفجار استفاده می‌کنند تا شهرک نشینان صهیونیست را به ستوه آورند.

اهالی شهرک بیتا امروز هم پس از برپایی نماز جمعه به اعتراضات خود ادامه دادند که نظامیان صهیونیست با حمله به آنها دستکم ده نفر را به ضرب گلوله مشقی یا واقعی زخمی و به بیش از ۲۵۰ نفر دیگر را با شلیک گاز اشک آور آسیب زدند.

پربیننده ترین خبرها