نسل جدید رزمندگان مقاومت، حلقه جدید در معادله موازنه وحشت

نسل جدید رزمندگان مقاومت، حلقه جدید در معادله موازنه وحشت
جمعه 11 تير 1400 - 15:05

به همت گروهی از جوانان نوخاسته موسوم به "نسل جدید رزمندگان مقاومت"، برگ تازه ای به دفتر مقاومت در فلسطین اشغالی اضافه شده است، این گروه از جوانان این بار معادله جدیدی را بر رژیم اشغالگر تحمیل کرده اند که در آن، موازنه وحشت، بر مبنای الفبای جدیدی شکل گرفته است.

العالم - جهان اسلام

"نسل جدید رزمندگان مقاومت" شکوه و عظمت سالیان پیش مقاومت در جنین را به آن برمی گردانند؛ طبق معادله جدید، همزمان با عملیات "شمشیر قدس" آنها در کمین نظامیان صهیونیستی که قصد تجاوز به این شهر را دارند نشسته تا در فاصله صفر با آنها درگیر شوند.

همزمان با حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، شاهد احیای اشکالی از درگیری های مسلحانه با این رژیم در جنین بودیم؛ در یکی از این عملیات ها، جوانان مقاومت (نسل جدید) بارها به پست ایست و بازرسی الجلمه در شمال این شهر حمله کردند؛ پس از آن به دنبال حملات شبانه نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین، مناطق داخلی شهر و اردوگاه صحنه درگیری بین این جوانان و مهاجمان بودند. گفته می شود گروهی که در مقابل مهاجمان صهیونیست ایستادند، افراد شهید جمیل العموری، از شهدای گردان قدس بودند.

نسل جدید رزمندگان مقاومت فلسطین از فاصله صفر با دشمن درگیر می شوند؛ آنها در کمین عناصر یگان صهیونیستی "یمام" نشسته و با هر بار یورش این یگان به جنین، با آنها درگیر می شوند. صبح روز پنج شنبه نیز در پی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی، این شهر صحنه درگیری شدیدی بین جوانان مقاومت و متجاوزان رژیم اشغالگر بود.

منابع فلسطینی گفتند نظامیان این رژیم با ورود به شهر جنین، جوانی به نام عز الدین ابو نعسه را بازداشت کردند. به گفته این منابع در پی این حمله درگیری های مسلحانه با مهاجمان آغاز شده و در نهایت به اخراج آنها از این شهر انجامید.

ظهور این نسل جدید از رزمندگان با استقبال شهروندان مواجه شده است زیرا توانسته است روند مبارزه را به مسیر درست برگرداند؛ شهروندان اکنون دیگر متقاعد شده اند مقاومت مسلحانه تنها راه نجات از تنگنای موجود است.

رژیم صهیونیستی این نسل را از بیم نفوذ به سایر مناطق و شیوع پدیده مقابله مسلحانه با حملات نظامیان این رژیم به شهرها و مناطق دیگر، به شدت تحت تعقیب قرار داده است.

ملت فلسطین هر جا که باشند، اهل مقاومت و پاسداری و جانفشانی هستند و تک تک شهرهای فلسطین، مبارزات و مجاهدات های خاص خود را دارند اما شهر جنین به دلیل ارائه الگوی پیشرفته و خارق العاده ای از مقاومت، - که نگرانی شدید رژیم اشغالگر را در پی داشته است - از جایگاه متمایزی در میان شهرهای فلسطین برخوردار است.

در بحث پدیده خاص و منحصر به فرد مقاومت در جنین، منظورمان صحیح ترین شکل مقاومت است یعنی مقاومتی که سلاح برداشته و رو در روی دشمن اشغالگر ایستاده است. این نوع مقاومت دشوارترین اما صحیح ترین نوع مقاومت است.

ملت فلسطین همیشه سران و سیاستمداران رژیم اشغالگر را غافلگیر کرده و محاسبات آنها را به هم ریخته است. حوادث جاری در جنین و مقابله مسلحانه با تجاوزات رژیم صهیونیستی به این شهر، بهترین گواه بر این مدعاست. معادله جدیدی که رزمندگان مقاومت با موشک بر رژیم اشغالگر تحمیل کرده اند پیش درآمد معادله های جدیدتری است که گروه های مقاومت تدارک دیده اند و به نوعی سرآغاز مسیر تازه ای از مقاومت است که به آزادسازی کامل فلسطین می انجامد؛ مخصوصا که خیلی ها امیدوار بودند که با روند سازش و چالش های حاکم بر منطقه و پیامدهای حوادث موسوم به "بهار عربی"، آرمان فلسطین از مضمون تهی شود.

از مبارزات مسلحانه در جنین تا عملیات "شمشیر قدس" یک نبرد در جریان است؛ برای اولین بار رهبران گروه های فلسطینی دور هم جمع شدند و برای طرح استراتژی جدید برای آزادی فلسطین با هم مشورت کردند.

در جلساتی که برای این هدف تشکیل می شد، زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و طلال ناجی الامین، دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و نمایندگانی از دیگر گروه های مقاومت فلسطین با دعوت دفتر تبلیغات جنبش حماس در لبنان حضور داشتند.

حاضران در این جلسه بر ادامه مقاومت فلسطین و آماده سازی و تأمین مقدمات نبرد آزادی بخش بعدی و ضرورت حفظ وحدت و حمایت تأکید کردند.

حاضران همچنین علل و تحولات مربوط به عملیات شمشیر قدس را و تآثیرات آن را بر آرمان فلسطین و اولویت های مرحله بعد را مورد بررسی قرار دادند. همچنین ضرورت تلاش جدی برای تکمیل وحدت ملی گوشزد کرده و بر حمایت از آزادی ها در فلسطین و رد کامل سازش تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها