وداع بلژیک از یورو ۲۰۲۰؛ ایتالیا به نیمه‌نهایی رسید

وداع بلژیک از یورو ۲۰۲۰؛ ایتالیا به نیمه‌نهایی رسید
شنبه 12 تير 1400 - 02:29

تیم ملی فوتبال ایتالیا با برتری دو بر یک مقابل بلژیک به مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ رسید و حریف اسپانیا شد.

العالم-اروپا

جمعه شب در دومین دیدار مرحله یک‌چهارم‌نهایی یورو ۲۰۲۰، تیم‌های ملی ایتالیا و بلژیک در شهر مونیخ به مصاف هم رفتند که این دیدار حساس و تماشایی با برتری دو بر یک ایتالیا همراه شد تا شاگردان «روبرتو مانچینی» راهی نیمه نهایی شوند.

قضاوت این تقابل حساس را «سلاوکو ویچینیچ» از اسلوونی برعهده داشت.

با تلاش پزشکان بلژیک، «کوین دی‌بروین» روند درمانی خود را به خوبی طی کرد و بازی رسید اما «ادن هازارد» کاپیتان این تیم نتوانست مصدومیت را به اتمام رسانده و این تقابل بزرگ را از دست داد.

بلژیک شروع بهتری داشت و با حرکات «روملو لوکاکو»، «دی‌بروینه» و «جرمی دوکو»، ایتالیا را مجبور به عقب نشینی کرد.

در دقیقه ۱۲ ضربه ایستگاهی ارسالی ایتالیا را «لئوناردو بونوچی» تبدیل به گل کرد اما این گل با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی به دلیل آفساید بودن، مردود اعلام شد.

عملکرد خوب بلژیک ادامه یافت و این تیم در دقیقه ۲۱ در آستانه گلزنی بود که ضربه «دی‌بروینه» را «دوناروما» با واکنشی تماشایی دفع کرد.

سپس ایتالیایی‌ها بر روند بازی مسلط شدند و در دقیقه ۳۰ «نیکولا بارلا» با حرکتی تماشایی و ضربه‌ای مناسب، توپ را به تور دروازه بلژیک دوخت.

در دقیقه ۴۴ «لورنزو اینسینیه» با شوتی مواج و غیرقابل مهار از پشت محوطه جریمه زننده گل دوم ایتالیا لقب گرفت.

در ثانیه‌های تلف شده نیمه نخست، «جرمی دوکو» در محوطه جریمه ایتالیا سرنگون شد و داور اهل اسلوونی با سخت‌گیری نقطه پنالتی را نشان داد.

«روملو لوکاکو» موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کرده تا بازی به اوج هیجان برسد.

بلژیکی ها در نیمه دوم برای جبران نتیجه تلاش زیادی را با طراحی حملات از جناحین انجام دادند اما از طریفی دیگر مهاجمان ایتالیا هم بسیار خطرناک بودند.

در دقیقه ۶۰ پاس عالی «دی بروینه» به «لوکاکو» رسید و ضربه این مهاجم را «اسپیناتزولا» از روی خط دروازه ایتالیا بیرون کشید.

بلژیک با حرکات «جرمی دوکو» از جناح چپ و ارسال‌های او، موقعیت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد کرد که به نتیجه ختم نشد.

در دقایق باقی مانده تلاش بلژیکی‌ها برای کشاندن بازی به تساوی سودی نداشت و این تیم از یورو ۲۰۲۰ وداع کرد و ایتالیا راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این نیز اسپانیا پس از تساوی یک بر یک مقابل سوییس در ضربات پنالتی به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

شنبه شب در دیگر دیدارهای یک‌چهارم، دانمارک با جمهوری‌چک و انگلیس با اوکراین مصاف می‌دهند. برنده این ۲ دیدار در نیمه‌نهایی برابر هم قرار می‌گیرند.

ترکیب ایتالیا

دوناروما ،دی لورنتزو، لئوناردو بونوچی، کیه‌لینی، اسپیناتزولا(امرسون)، نیکولا بارلا، جورجینیو، مارکو وراتی(کریستانته)، فدریکو کیه‌زا، چیرو ایموبیله(بلوتی)، لورنزو اینسینیه(براردی)

ترکیب بلژیک

کورتوا، توبی آلدرویرلد، فرمائلن، فرتونگن، توماس مونیه(چادلی،دنیس پرات)، اکسل ویتسل، تیلمانس(دریس مرتنز)، تورگان هازارد، کوین دی بروین، جرمی دوکو، روملو لوکاکو

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها