سفر سعد الحریری به قاهره برای دیدار با السیسی

سفر سعد الحریری به قاهره برای دیدار با السیسی
شنبه 12 تير 1400 - 11:28

نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت لبنان جمعه شب (دیشب) وارد قاهره پایتخت مصر شد.

العالم - لبنان

«سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت لبنان دیشب وارد قاهره شد و قرار است با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کند.

وبگاه «الخلیج الجدید» گزارش کرد که الحریری در دیدار با السیسی تصمیم خود برای انصراف از تشکیل دولت را اعلام خواهد کرد و این در حالی است که قاهره از جمله کشورهایی بود که به نخست‌وزیری الحریری اصرار داشت و تاکنون بارها با تصمیم او برای انصراف مخالف کرده است.

الحریری فوریه گذشته در سفری به مصر با السیسی دیدار و درباره آخرین تحولات و اوضاع لبنان و منطقه گفت‌وگو کرد.

ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای بر علاقه‌مندی السیسی برای خروج لبنان از وضعیت کنونی و لزوم اولویت دادن رهبران لبنان به منافع ملی، حل‌وفصل اختلافات و سرعت بخشیدن به تشکیل دولت مستقل تأکید کرد.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها