دست گدایی بن زاید به سمت صهیونیست ها؛ آیا روند سازش بین امارات و اسرائیل کند است؟

دست گدایی بن زاید به سمت صهیونیست ها؛ آیا روند سازش بین امارات و اسرائیل کند است؟
شنبه 12 تير 1400 - 15:05

رسانه های رژیم صهیونیستی از جمله کانال 12 ،به نقل از مسئولین وزارت خارجه این رژیم فاش کردند که مقامات اماراتی از روند پیشرفت سازش به شدت ناراضی هستند و اعلام کرده اند که اماراتی ها با توجه به گذشت 10 ماه از امضای توافق سازش، خواستار "تسریع در مراحل عادی سازی روابط بین دوطرف" هستند. 

العالم - کشکول

نکته قابل توجه این است که نارضایتی مقامات اماراتی از سرعت روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حالی اعلام می شود که امارات با توجه به امضای توافق های متعدد با رژیم صهیونیستی در زمینه های نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ورزشی، روابطی فراتر از یک استراتژی با این رژیم برقرار کرده است و هنوز 10 ماه از اعلام رسمی سازش نگذشته است که رژیم صهیونیستی به همه بخش ها و ابعاد زندگی در امارات نفوذ کرده اند.

این در حالی است که روند سازش بین مصر و اردن با رژیم صهیونیستی به رغم گذشت ده ها سال، معادل یک درصد از رشد روابط این رژیم با امارات بوده است. ضمن اینکه ملت مصر و اردن مثل سایر ملت های عرب، رژیم صهیونیستی را دشمنی می دانند که خاک و مقدسات عربی و اسلامی را غصب کرده و باعث قتل و آوارگی میلیونها فلسطینی و عرب شده است و نمی توان با آن روابط عادی و طبیعی برقرار کرد و سازشی که بر مصر و اردن تحمیل شده است، روابطی غیر طبیعی و حاصل شرایط استثنایی است و دو ملت مصر و اردن همیشه این رژیم را دشمن دانسته و برای نابودی آن در کمین نشسته اند.

کاملا روشن است که مقامات امارات که همه خطوط قرمز عربی و اسلامی را زیر پا گذاشته و با برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی، مرزهای روابط عادی و معقول بین الملل را درنوردیده اند و بازارهای این کشور را پر از محصولات به سرقت رفته از اراضی فلسطین و کرانه باختری کرده اند، برای موساد، در خاک امارات شعبه دایر کرده اند، در جریان جنگ 12 روزه اخیر علیه غزه از این رژیم حمایت کرده و جنایات آن را علیه جوانان قدس توجیه کرده اند، اکنون کار را به جایی رسانده اند که دست گدایی به سوی این رژیم دراز کرده و خواستار روابط بیشتر شده است و از عدم تسریع در روند سازش شکایت می کند.

روشن است که مقامات اماراتی که در تل آویو سفارت افتتاح کرده اند و وزیر خارجه آن را در خاک خود می پذیرند و قرار است تا چند روز دیگر نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم را هم در امارات پذیرایی کنند، فقط به دنبال این هستند که امارات را تبدیل به پایگاهی برای رژیم اسرائیل کنند تا هر آن چیزی را که این رژیم دشمن خود می داند از بین ببرند و به همین دلیل است که برای تسریع در روند سازش، خواهش و التماس روی آورده اند. مأموریت و هدف اصلی سازش هم همین است.

پربیننده ترین خبرها