واتیکان: حال پاپ فرانسیس پس از عمل جراحی، خوب است

واتیکان: حال پاپ فرانسیس پس از عمل جراحی، خوب است
دوشنبه 14 تير 1400 - 16:35

سخنگوی واتیکان روز دوشنبه (امروز) پس از گذشت ۱۲ ساعت از عمل جراحی روده رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که پاپ فرانسیس، هوشیار و حال او خوب است.

العالم - اروپا

سخنگوی واتیکان به دنبال اظهارنظرهای رسانه‌ای درباره عمل جراحی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از هوشیاری او بعد از انجام این عمل خبر داد.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، پاپ فرانسیس رهبر ۸۴ ساله کلیسای کاتولیک روز یکشنبه (دیروز) برای درمان تنگ شدن قسمتی از روده بزرگ تحت یک عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش وبگاه «آیریش اگزمینر»، واتیکان روز دوشنبه (امروز) پس از گذشت ۱۲ ساعت از عمل جراحی رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که او پس از عمل، هوشیار و حالش خوب است.

بنا بر اعلام کلیسای کاتولیک، این عمل جراحی روی پاپ فرانسیس به دلیل تنگ شدن خم روده (قسمت انتهایی روده بزرگ) او ضروری بود.

«ماتئو برونی» سخنگوی واتیکان همچنین اعلام کرد که پاپ فرانسیس بعد از عمل جراحی در «وضعیت خوب قرار دارد، هوشیار است و خودش (بدون نیاز به کمک دستگاه تنفسی)در حال تنفس است.

رسانه‌ها گزارش دادند که عمل جراحی روز گذشته رهبر ۸۴ ساله کاتولیک‌های جهان، سه ساعت طول کشیده بود.

به گفته سخنگوی واتیکان، قرار است پاپ فرانسیس برای مقابله با هرگونه عوارض، هفت روز آینده را در پلی‌کلینیک «جِمِلی» (Gemelli) که یک بیمارستان کاتولیک در رُم است، باقی می‌ماند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها