سفیر ایران در سوریه: سیاست تهران در قبال محور مقاومت ثابت است

سفیر ایران در سوریه: سیاست تهران در قبال محور مقاومت ثابت است
سه شنبه 15 تير 1400 - 05:56

سفیر جدید ایران در سوریه دوشنبه شب گفت: مذاکرات وین میان ایران و کشورهای غربی تنها مربوط به مسأله هسته‌ای است و هرگز بر سیاست ثابت تهران در قبال منطقه و کل محور مقاومت تأثیری نخواهد گذاشت.

العالم - ایران

مهدی سبحانی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه "العهد" لبنان بر ادامه حمایت ایران از فلسطین تأکید کرد و گفت: دشمن صهیونیستی از همان ابتدای تجاوز جدید علیه مردم فلسطین خواستار آتش بس بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت ۱۲روز از هوا، زمین و دریا تهاجم خود را به نوار غزه شروع کرد، اما پاسخ کوبنده موشکی جبهه مقاومت فلسطین این رژیم را مجبور به قبول آتش‌بس کرد.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای طولانی و دشوار بوده اما به پیش می‌رود و این مذاکرات در چارچوب توافق هسته‌ای جریان دارد. نتیجه این مذاکرات هرچه باشد، هرگز بر سیاست‌های ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه و محور مقاومت تأثیری نخواهد گذاشت.

سبحانی اظهار کرد: طرف دیگر، از این توافق خارج شد و امروز به دنبال بازگشت به آن است و مذاکرات نیز برای تعیین چارچوبی که طرف دیگر به موجب آن به این توافق باز خواهد گشت، جریان دارد.

وی گفت: گذشته از این که طرف خارج شده از توافق هسته‌ای (آمریکا) برای خود نیز مشکلات و موانعی برای بازگشت به توافق ایجاد کرد، به همین دلیل این مذاکرات بر یافتن سازوکاری برای برطرف کردن این موانع متمرکز است.

وی درباره جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی با حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ که به شکست صهیونیست‌ها منجر شد، نیز گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، تداوم مقاومت است.

سبحانی اضافه کرد: در جنگ سال ۲۰۰۶ دشمن ۳۳ روز به حملات خود ادامه داد، درحالی که در جنگ شمشیر قدس (۲۰ اردیبهشت علیه نوار غزه) دشمن نتوانست به تجاوزگری خود ادامه دهد.

سفیر ایران در دمشق در پایان افزود: پیام ما این است که در صورت تداوم رویکرد مقاومت و تسلیم نشدن و باج ندادن به دشمن، آنها نخواهند توانست یک روز هم به جنگ خود علیه مردم فلسطین ادامه دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها