نگرانی‌ها درباره تشدید شیوع ویروس کرونا همزمان با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک توکیو

نگرانی‌ها درباره تشدید شیوع ویروس کرونا همزمان با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک توکیو
سه شنبه 15 تير 1400 - 10:26

میزبانی از بازی‌های المپیک، چالش‌هایی را برای کشور ژاپن به همراه داشته است.

العالم - آسیا

به نقل از آسوشیتدپرس، فشار میزبانی از یک المپیک در بحبوحه یک پاندمی فعال، معضلی است که حالا ژاپن را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

این مسابقات ۲۳ جولای (۱۷ روز دیگر) آغاز می‌شود و متولیان بر برگزاری آن اصرار دارند حتی اگر این امر به معنای حضور تعداد اندکی از تماشاگران و یا غیبت احتمالی آنها در ورزشگاه‌ها باشد. گرچه ژاپن گام‌های مؤثری را برای واکسینه کردن مردم بر ضد ویروس کرونا برداشته است، این اقدام در حال افول است چرا که ژاپن با معضل کمبود واکسن مواجه شده است.
با حضور ده‌ها هزار نفر در کشوری که تنها ۱۳.۸ درصد از مردمش به طور کامل واکسینه شده اند، اختلالاتی در کنترل مرزها نمایان شده است. برای مثال، نمونه‌هایی از ابتلا به گونه دلتا در میان ورزشکاران اوگاندایی که به ژاپن سفر کرده اند مشاهده شده است.

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در شهر توکیو، نگرانی‌ها درباره گسترش ویروس به وسیله بازی‌های المپیک تشدید شده است.

به نوشته یک روزنامه ژاپنی، در نشست روزهای آتی مقامات ژاپنی و متولیان کمیته بین‌المللی المپیک، احتمالاً تصمیم نهایی درباره غیبت قطعی تماشاگران در مراسم افتتاحیه المپیک اتخاذ خواهد شد اما تعداد اندکی از متولیان المپیک، مقامات و اسپانسرها می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها